بازگشت ۶۰ واحد صنعتی راکد خوزستان به چرخه تولید/ تامین منابع مالی، اصلی‌ترین معضل تولیدکنندگان است

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان خوزستان از بازگشت بیش از ۶۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید خبر داد.

علی مهدی پور مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان و راه اندازی واحدهای راکد و نیمه راکد هستیم.

تقویت تولید داخلی اولویت اصلی دولت است

وی افزود: با حمایت‌های انجام شده بیش از ۶۰ واحد غیرفعال صنعتی پارسال به چرخه تولید بازگشتند که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و رایزنی‌هایی که با تولیدکنندگان و متولیان امر صورت گرفته امسال شاهد بازگشت واحدهای بیشتری به چرخه تولید باشیم.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان خوزستان تصریح کرد: تقریبا قریب به ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان خوزستان راکد هستند و پیگیری ها برای احیای این واحدها در حال انجام است.

مهدی پور خاطر نشان کرد: اولین قدم برای احیای واحدهای صنعتی و تولیدی شناسایی واحدهای راکد و نیمه راکد است که خود مالک واحد راکد بخواهد مجدد به چرخه تولید بازگردد و خواست فرد صنعتگر باشد که بخواهد کمک کند تا واحدش به چرخه مجدد تولید بازگردد.

وی با بیان اینکه دلایل اصلی واحدهای راکد در شهرک های صنعتی استان خوزستان ۳ مورد اساسی است، عنوان کرد: تامین منابع مالی، ضعف در بازار هدف تولیدکنندگان و تامین مواد اولیه تولید کننده را وادار به عقب نشینی و راکد شدن واحد خود می کند.

مهدی پور در پایان خاطر نشان کرد: شاید عمده‌ترین مشکل بیش از ۷۵ درصد واحدهای راکد و نیمه راکد ما در استان خوزستان عمده مشکلاتشان همین سه مورد است که با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در مجموعه شهرک‌های صنعتی استان بر اساس سیاست‌گذاری و ریل گذاری دولت سیزدهم به دنبال تسهیل مشکلات تولیدکنندگان و کمک به بازگشت این صنعت‌گران به چرخه تولید در سال جاری هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =