رویکرد دانشگاه آزاد به سمت هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای تعمیم داده شود

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با متوازن خواندن حرکت دانشگاه ها به سمت توسعه همه جانبه گفت: ایجاد هنرستان های فنی و حرفه ای در کنار توسعه مدارس سما باید در دستور کار دانشگاه آزاد قرار گیرد زیرا توانمندی دانشگاه آزاد در این حوزه به اثبات رسیده و می تواند در تربیت نیروی کارآمد نقش موثر و به سزایی داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در بیستمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد استان هرمزگان با امید بخش خواندن حرکت رو به رشد دانشگاه آزاد اسلامی افزود: توسعه کشور و استان هرمزگان در گروه حرکت رو به رشد دانشگاه ها  رقم می خورد و رویکرد دانشگاه در همه ی حوزه ها کاملا متوازن و امید بخش می باشد و استفاده بهتر از ظرفیت های موجود و کشف ظرفیت های مغفول می تواند دراین  توسعه نقش موثرتری داشته باشد.

ماموریت در حوزه اقتصاد دریا محور به دانشگاه آزاد هرمزگان محول شد

وی با تاکید بر نقش صنایع و مطالبه 3 درصد سهم آنان در مسولیئت های اجتماعی تبیین کرد: صنایع باید این سرمایه گذاری را در حوزه دانشگاه ها مصروف دارند و موظف شوند قراردادهای علمی و پژوهشی خود را با دانشگاه منقعد نمایند و دانشگاه باید در برآوردن نیازهای صنایع همت  مضاعف نمایند و در این راستای نیروی کارآمد، کاردان و کاربلد تحویل جامعه نمایند.

رویکرد دانشگاه آزاد به سمت هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای تعمیم داده شود

امام جمعه بندرعباس با صحه کگذاردن بر نقش صنایع دریایی در استان هرمزگان گفت: تاسیس هنرستان های فنی و حرفه ای با گرایش صنایع دریایی و دریا محور می تواند دانشگاه ها را نیز تقویت نماید و مانند مدارس سما نقش مهمی در توسعه و تربیت نیروی انسانی داشته باشد.

وی خواستار حرکت دانشگاه ها به سمت الگوهای جدید و نوآور شد و اضافه نمود: استفاده و بهره وری از علوم نوین گلخانه ای و صنایع کشاورزی هم می تواند جهش بزرگی در کشاورزی ایجاد نماید و هم الگویی برای کشاورزی سنتی و کشاورزان سنت گرا باشد تا با صرفه جویی در مصرف انرژی، بهره برداری بهتر و بیشتری در حوزه کشاورزی و سایر صنایع مرتبط رقم بخورد.

جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با دستور جلسه ادامه یافت و مصوباتی در راستای توسعه رشته ها، گسترش دانشگاه ها و ایجاد مراکز بوم گردی، توسعه صنعت  گلخانه ای  و ... به تصویب رسید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1194659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =