نقش سازنده و محوری دانشگاه‌ها در ارتقای سلامت جامعه

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس گفت: حرکت در راستای سلامت جامعه، نیازمند تعامل علمی و تحقیقاتی در این حوزه است که دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید علم و پژوهش می‌توانند نقش سازنده ای داشته باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین نشست مشترک پژوهشی اداره کل بیمه سلامت استان هرمزگان با دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد.

شهلا پاسلار معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس هدف از این نشست را توسعه همکاری  در راستای تعامل بیشتر و موثرتر این بیمه با مراکز علمی و تحقیقاتی اعلام کرد و افزود: بدون شک حرکت در راستای سلامت جامعه، نیازمند تعامل علمی و تحقیقاتی در این حوزه است که دانشگاه ها به عنوان مراکز تولید علم و پژوهش می توانند کمک شایان توجه و نقش سازنده ای  را در حوزه سلامت ایفا کنند.

نوروزیان نماینده اداره کل بیمه سلامت استان نیز در این نشست گفت: در این جلسه توافق دو جانبه، در زمینه‌های محورهای کاری بیمه سلامت مانند نسخه نویسی الکترونیک، اقتصاد بیمه، منشور حقوق بیماران، نظام ارجاع و پزشک خانواده همچنین مدیریت تجویز منطقی دارو صورت گرفت و در این خصوص با دکتر پاسلار بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: به زودی با عقد تفاهم نامه با دانشگاههای استان و همچنین صنایع در جهت کاهش بیماری ها و ارتقای سلامت جامعه، اقدامات پژوهشی کاربردی با مداخلات لازم صورت خواهد گرفت.

نوروزیان در پایان گفت: اداره کل بیمه سلامت استان در تلاش است که این نشست‌ها را با سایر دانشگاهها نیز برگزار، و از پتانسیل آنها در راستای اهداف سازمان خود استفاده کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1195671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =