هادی حجازی‌فر: شهدا سرمایه ملی و متعلق به تمام مردم ایران هستند

هادی حجازی‌فر گفت: من به این شهدا و دفاع مقدس علاقه‌مندم و درباره این افراد با احدی شوخی ندارم. این قهرمانان یک سرمایه ملی و متعلق به تمام مردم ایران هستند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، هادی حجازی فر در مورد ساخت سریال عاشورا افزود: سعی کردیم یک سند تصویری از دروان فرماندهی آقا مهدی باکری در لشگر عاشورا داشته باشیم و اگر دیالوگ‌ها به زبان ترکی بیان نمی‌شد، قطعاً بخش عمده‌ای از روح کار را از دست می‌دادیم. بعضی کلمه‌ها واقعاً معادل فارسی ندارد و این موضوع حتی در زیرنویس‌های سریال «عاشورا» نمود دارند. در سریال «عاشورا» رزمندگانی هم به تصویر کشیده شده‌اند که فارس زبان بودند و تا جایی که امکان داشت و به فضای کار لطمه‌ای وارد نمی‌کرد از زبان فارسی در دیالوگ‌ها استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید:

چرا مردم از تلویزیون ملی گریزانند؟ / فیلمنامه پاشنه آشیل سریال‌های صداوسیما

وی ادامه داد: در آن دوران خیلی چیزها شبیه الان نبود مردم به سختی مسئولیت را قبول می‌کردند و این‌گونه نبود که مانند امروز برای یک صندلی سر و دست بشکنند و در آن دوران مسئولان و فرمانده هان خود را ملزم به پاسخگویی در برابر خدا و مردم می‌دانستند و به نظرم فرمانده یا مسئول بودن بسیار موقعیت پیچیده‌ای بود. 

کارگردان سریال عاشورا بیان کرد: برخی به من ایراد گرفتند که چرا به عملیات های‌عدم الفتح در این سریال پرداختی که در جوابشان باید بگویم چون در این دو عملیات آقا مهدی، حمید باکری و خیلی از رزمنده‌های لشگر ۳۱ عاشورا را از دست می‌دهیم و به همین دلیل بیشتر به این دو عملیات در دوران دفاع مقدس پرداخته ایم. 

حجازی فر گفت: از سریال عاشورا راضی هستم، ولی ۵ درصد از توانم به لحاظ فکری، هنری و تمرکز روی بازیگری و متن صرف این کار شد و ۹۵ درصد توانم صرف تولید و سر و کله زدن با ارگان‌ها و نهادهای مختلف برای کمک گرفتن برای ساخت سریال عاشورا شد. این سریال قابلیت این را داشت که خیلی بهتر از این شود. 

وی افزود: اگر این مسائل و مشکلات از طرف من بارها و بارها بیان می‌شود به دلیل هموار شدن راه برای افرادی است که علاقه به فعالیت و ساخت آثار در ژانر دفاع مقدسی دارند. من به این قهرمان‌ها و این حوزه علاقه‌مندم و درباره این افراد با احدی شوخی ندارم. این قهرمانان یک سرمایه ملی و متعلق به تمام مردم ایران هستند.

وی تاکید کرد: ما تمام تلاشمان را کردیم تا پول بیت المال در ساخت فیلم موقعیت مهدی و سریال عاشورا هدر نرود. پول بیت المال شوخی ندارد. فیلم یا سریالی که در ژانر دفاع مقدس و بدون پژوهش، اعتقاد و انگیزه شخصی ساخته شود نتیجه‌اش حیف و میل بیت المال خواهد بود. 

حجازی فر گفت: این سریال یک اثر کاملا زنانه است. علیرغم اینکه در این فیلم و سریال به آقا مهدی و آقا حمید می‌پردازیم، اما این سریال یک سریال کاملا زنانه است که به مصیبت‌ها و دشواری‌های زنان در جنگ تحمیلی می‌پردازد. سریال «عاشورا» و همچنین فیلم «موقعیت مهدی» از نگاه خانم‌ها وارد قصه شده و با نگاه به خانواده‌ها از قصه خارج می‌شود. سعی کردم در این سریال و در حد امکان به خانواده شهدا و رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس بپردازم. به طعم تلخ جمعه بعدظهرها که پدر خانواده در جبهه بود و صدای مارش نظامی می‌آمد. این مارش برای بقیه مردم نشان پیروزی و برای خانواده رزمندگان صدای دلهره بود دلهره از اینکه فردا ماشین بنیاد شهید در خیابان‌ها حرکت کند و اسامی شهدا اعلام شوند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1200364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =