ماجرای بی‌هوشی آرمیتا در مترو تهران چیست؟ / موج سواری ضد انقلاب از یک حادثه + فیلم

عکسی از یک دختر دانش آموز ۱۶ ساله به نام آرمیتا گراوند که در مترو تهران بیهوش شده و توسط چند نفر از واگن یکی از قطارها بیرون آورده می شود به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ساعت ۷ صبح روز یکشنبه نهم مهرماه یک دختر دانش‌آموز ۱۶ساله به‌نام "آرمیتا گراوند" در ایستگاه میدان شهدا (خط ۴ مترو)، به‌قصد عزیمت به مدرسه وارد مترو می‌شود که با دو نفر از هم‌مدرسه‌ای‌های خود قرار داشته است؛ لحظه ورود قطار به ایستگاه، این سه نفر به‌سمت واگن انتهایی قطار حرکت می‌کنند اما طبق تصاویر دوربین‌ها، یکی از آنها هنگام باز شدن درِ قطار، تعادل خود را احتمالاً به‌دلیل افت فشار از دست می‌دهد و روی زمین می‌افتد که در ادامه با حضور نیروهای اورژانس، این فرد به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ماجرای بیهوش شدن یک دانش‌آموز دختر در متروی تهران چه بود؟ + فیلم

مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به بیهوش شدن "آرمیتا گراوند" دختر دانش‌آموز در ایستگاه میدان شهدای متروی تهران اظهار کرد: در پی این اتفاق این فرد به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد.

وی افزود: هم‌اکنون این فرد در بیمارستان تحت فرآیند درمانی قرار دارد و ما بر حسب وظیفه سازمانی به عیادت این فرد آمدیم و کادر درمان در حال انجام دادن وظایف خود هستند و در فرآیند درمان تمام تلاش خود را کرده‌اند و ان‌شاءالله شرایط این دختر خانم بهتر می‌شود و به آغوش خانواده‌اش برگردد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه شرکت پروتکل‌هایی را در خصوص مواجهه با حوادث مسافری دارد، ادامه داد: در همین حادثه اخیر و بیهوش شدن دانش‌آموز در ایستگاه متروی میدان شهدا، همکاران بنده در سکو قبل از رسیدن نیروهای اورژانس تمام تلاش خود را براساس آموزش‌ها و پروتکل‌هایی که دیده‌اند، انجام داده‌اند.

درستی تصریح کرد: ما درخواستمان از مسافران در ارتباط با چنین مواردی این است که آرامش خود را حفظ کنند و همکاران ما بتوانند در چنین مواقعی کار خود را انجام دهند. در همین حادثه به‌محض اطلاع راهبر، موضوع به مرکز فرمان اطلاع داده می‌شود و این پروتکل‌ها برای تیم‌ها تعریف شده است.

وی تصریح کرد: از شهروندان درخواست دارم در چنین حوادث مشابه اجازه بدهند که همکاران ما براساس آنچه آموزش دیدند، انجام وظیفه کنند.

در ویدیوی دیگری، پدر و مادر آرمیتا گراوند در خصوص جزئیات حادثه برای فرزندش در خط چهار مترو میدان شهدا گفت: دخترم با دوستانش برای رفتن به مدرسه در مترو شهدا قرار گذاشته بود که پس از ورود به قطار دچار افت فشار شد که پس از به هم خوردن تعادلش سر وی با لبه قطار برخورد می کند.

وی افزود: دخترم توسط دوستانش به بیرون منتقل می‌شود و بلافاصله با عوامل اورژانس تماس گرفته و دقایقی بعد آرمیتا به بیمارستان منتقل می‌شود.

وی با تشکر از زحمات کادر درمان گفت: از مردم می خواهم برای شفای دخترم دعا کنند.

مادر آرمیتا گراوند در مورد ادعای رسانه های ایرانی خارج از کشور درباره اینکه آرمیتا در درگیری بر سر حجاب دچار مشکل شده است، گفت: تصاویر و فیلم های مترو را دیدم و ادعاهای مطرح شده توسط آنها صحت ندارد.

پدر این دختر نوجوان  هم می‌گوید: همه فیلم‌ها را بررسی کردم  برای ما ثابت شده که این رخداد یک حادثه بوده؛ دخترم بیمار نبود و هیچ دارویی مصرف نمی کند از مردم می خواهم برای سلامتی دخترم دعا کنند.

بعد از انتشار این خبر برخی از رسانه‌های بیگانه اعلام کردند که درگیری لفظی بین مسافر و عوامل اجرایی مترو باعث وقوع این حادثه شده است، اما درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تأکید کرد که فیلم‌های مداربسته از ابتدای ورود این خانم مورد بازنگری قرار گرفته و هیچ درگیری لفظی، فیزیکی با مسافران و یا عوامل اجرایی مترو نداشته است.

همچنین دختر دایی این دانش آموز که در مترو بیهوش شده می گوید که هر لحظه شاهد حاشیه سازی عجیب و غریب هستیم؛ مطالبی می فرستند که فقط حال خانواده را خراب می‌کنند تمام فیلم‌ها توسط خانواده چک شده است و موردی نبوده است. دعا کنید زودتر خوب شود و سلامتی‌اش بازگردد؛ حاشیه درست نکنید دعا کنیم که هر چه زودتر اتفاقات خوبی بیفتد و این دختر جوان به آغوش خانواده‌اش بازگردد.

خانواده این دختر جوان تأکید دارند که فیلم‌ها را بررسی کرده‌اند و موضوع خاصی مشاهده نشده و دخترشان به یکباره دچار افت فشار شده و سرش با لبه سکوی مترو برخورد کرده است. دیروز هم برخی اعلام کردند که یکی از خبرنگاران رسانه‌های داخلی برای تهیه گزارش به بیمارستان رفته که دستگیر شده اما ساعاتی بعد خبر دادند که وی آزاد شده است.

ماجرای بیهوش شدن آرمیتا از زبان همکلاسی‌هایش

«فاطمه» همکلاسی، دوست صمیمی و همراه «آرمیتا گراوند» درباره این ماجرا توضیح داد: آن روز مثل همیشه که با هم قرار داشتیم اول من به ایستگاه مترو رسیدم و بعد هم آرمیتا آمد؛ همه چیز عادی بود، آهنگ گوش کردیم، حرف زدیم و کلی خندیدیم.

ابتدا مهلا وارد واگن شد، بعد آرمیتا و در آخر هم من وارد قطار شدم ولی «آرمیتا» در کمتر از یک ثانیه و به ناگاه با پشت به زمین افتاد و سرش با زمین (حاشیه سکو) برخورد کرد.

وقتی آرمیتا را بلند کردم دیدم دستم خونی شده و متوجه شدم که سر وی زخم برداشته که در نهایت با کمک مردم، آرمیتا را به خارج قطار و کنار سکو انتقال داده و برای نجات وی تلاش کردیم.

هیچ کس به ما تذکر نداد و کسی هم آرمیتا را هل نداد.

«مهلا» دیگر همکلاسی و دوست آرمیتا که در روز حادثه همراه او بود: آن روز (یکشنبه) مثل همه روزهای دیگر با فاطمه و آرمیتا در مترو (ایستگاه شهدا) قرار داشتیم که به مدرسه برویم؛ وقتی وارد ایستگاه شدم، قطار آمده بوده و فاطمه و آرمیتا که زودتر رسیده بودند منتظرم بودند.

به گفته وی برای اینکه به قطار برسیم با سرعت حرکت کرده و داخل واگن شدیم، اول من و بعد هم آرمیتا و سپس فاطمه وارد مترو شدیم، ولی در کمتر از یک ثانیه «آرمیتا» با پشت سر به زمین خورد.

فاطمه دست‌های آرمیتا و من پاهای او را گرفتیم و با کمک چند نفر او را به بیرون واگن قطار و حاشیه سکو منتقل کردیم.

انگار آرمیتا مرده بود، اما با تلاش ماموران مترو و یک خانم که فکر کنم پرستار بود، آرمیتا دوباره زنده (احیا) و با آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =