دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه میزبان اولین ورودی‌های رشته پزشکی

۳۴ دانشجوی دکتری پزشکی برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی مورد استقبال قرار گرفته و شروع به تحصیل کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از ارومیه، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم استقبال از نودانشجویان پزشکی، تامین نیروی انسانی، تقویت پزشکی، تقویت حوزه بهداشت و سلامت جامعه و جلوگیری از مهاجرت جوانان را از اهداف مهم راه اندازی این رشته دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه عنوان کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه میزبان اولین ورودی‌های رشته پزشکی

محمدرضا ولیلو با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی و مسئله‌محور بوده که در راستای حل مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف می‌کوشد، افزود: ایجاد و گسترش رشته‌های علوم پزشکی فرصتی مغتنم بوده و می‌تواند سرآغازی برای توسعه خدمات به مردم منطقه باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان ارومیه نیروی انسانی کارآمدی در علوم پزشکی و رشته‌های مرتبط با آن دارد که می‌تواند در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه فعالانه عمل کند ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی این رشته بتواند بخشی از نیاز استان به‌ویژه در تأمین پزشک عمومی را برطرف کند.

ولیلو عنوان کرد: پیش از این نیز در واحد ارومیه رشته‌های پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، روانشناسی بالینی و دامپزشکی وجود داشته و این واحد دانشگاهی از پیشگامان رشته‌های حوزه پزشکی و پیراپزشکی بوده است.

وی در پایان از مسئولان، اساتید، همکاران و کلیه کسانی که در تخصیص رشته پزشکی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه تلاش نمودند، قدردانی به عمل آورد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: حرفه پزشکی حرفه ای الهی و مردمی است که با مخاطرات و سختی های شغلی متعددی مواجه است و شاغلان این حرفه با انجام رفتارها و اخلاق پزشکی صحیح، حوزه سلامت را ارتقا می دهند.

دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه میزبان اولین ورودی‌های رشته پزشکی

حجت الاسلام سجاد بیگی توجه به کرامت انسانی، تکریم بیمار و احترام متقابل پزشک و بیمار را از مهم ترین اولویت های حرفه پزشکی دانست و گفت: شغل پزشکی، امر اخلاقی خطیری است که بر اساس پیمانی از اعتماد پایه گذاری شده است و پزشکان باید به حفظ موازین اخلاقی در این حرفه متعهد باشند.

وی احترام به استادان دانشگاه و تبعیت از دستورات علمی و اخلاقی آنان، عمل در حد تخصص و مهارت حرفه ای، حفظ قداست حرفه پزشکی و رعایت امانت و درستکاری، حفظ اسرار بیماران و اجتناب از ارتکاب اعمال خلاف اخلاق را از مهم ترین موارد یاد شده در سوگندنامه پزشکی دانست و خواستار الزام به این موازین توسط دانشجویان و پزشکان شد.

مدیرگروه علوم بالینی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه نیز در ادامه این مراسم با اشاره به امکانات کم نظیر و قابل توجه آزمایشگاهی این واحد دانشگاهی تصریح کرد: این امکانات موجب سهل الوصول شدن دریافت مجوز پزشکی به نسبت سایر دانشگاه ها شد.

دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه میزبان اولین ورودی‌های رشته پزشکی

سعید صمدزاده تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه را گام مهمی در توسعه این رشته در استان دانست و ابراز امیدواری کرد که این دانشکده در آینده به عنوان یکی از مهم ترین و اثرگذارترین دانشکده های کشور در حوزه پزشکی بدرخشد.

کامران جمشیدی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در این نشست با اشاره به اینکه بیمارستان میلاد اولین بیمارستان خصوصی بوده که در رشته پزشکی درخواست مشارکت کرده افزود: مجموعه فعالیت های این دانشکده با وجود ظرفیت امکانات بدیل دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه و اعضای توانمند هیات علمی دانشکده، باعث قرار گرفتن دانشکده پزشکی در سطح بهترین دانشکده های پزشکی کشور می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه میزبان اولین ورودی‌های رشته پزشکی

کد خبر: 1203218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =