دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد کرمانشاه به نام شهید رضا آذربار نامگذاری شد

با حضور هیئت رئیسه واحد کرمانشاه مدرک افتخاری شهید رضا آذربار شهید مدافع امنیت و دومین دانشجوی شهید دانشگاه آزاداسلامی واحد کرمانشاه به خانواده، همسر و فرزند شهید تقدیم و دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد کرمانشاه به نام شهید مدافع امنیت رضا آذربار مزین شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از کرمانشاه، صبح امروز هفتم آذر ماه در مراسمی با حضور خانواده شهید رضا آذربار شهید مدافع امنیت در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، مدرک افتخاری شهید رضا آذربار شهید مدافع امنیت و دومین دانشجوی شهید دانشگاه آزاداسلامی واحد کرمانشاه توسط هیئت رئیسه دانشگاه به خانواده، همسر و فرزند شهید تقدیم شد.

افشین غنی زاده در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر تمام شهیدان عظیم الشان اظهار کرد : این شهادت ها تلنگری برای ماست تا بدانیم اگر امروز در امنیت و آسایش و رفاه هستیم همگی از رشادت ها و حق طلبی و حماسه آفرینی شهیدان است و شهیدان ما از صدر اسلام تا امروز بر گردان ما حق دارند و امیدوارم ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: من هر زمانی که به مشکلی برمی خورم سری به مزارشهدای گمنام آرمیده دردانشگاه آزاد کرمانشاه می زنم و احساس آرامش و قوت قلبی که به من دست می دهد تا مدتا تاثیر مثبت در زندگی و کارم دارد، بدون شک افتخاری بالاتر از خدمت به خانواده های معظم شهیدان نیست.

پدر شهید آذربار نیز ضمن قدر دانی از پیگیری دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه جهت طی فرایند صدور مدرک افتخاری فرزند خود بیان کرد: هر چه داریم در سایه حماسه آفرینی ۹۸۰۰ شهید و ۱۹۶۰۰ جانباز استان کرمانشاه است، بالاخره مرگ فرا می رسد و هیچ کس را گریزی از آن نیست و چقدر خوب است مرگ ما شهادت و در راه خدا باشد، شهیدان بهترین مسیر را انتخاب کرده اند و اقتدار و بالندگی نظام جمهوری اسلامی در سایه شهداست.

وی ادامه داد : رضا فرزندم همیشه در خانه دعای عدیله را قرائت می کرد که بنا بر محتوای این دعا، شخص مومن، عقاید خود را با توصیفی که قرائت می‌کند، در حالت سلامت نزد خداوند به امانت می‌گذارد و از او می‌خواهد که در هنگام مرگ آنها را به او بازگرداند تا با ایمان صحیح از دنیا برود و فرزندم به این دعا علاقه خاصی داشت، او از شهادت خود آگاه بودحتی قبل از شهادت خانه خود را رنگ کرد و مایحتاج خانه را تدارک دید و گفت برای راحتی خانواده این کار را می کنم، ایشان طی خدمت نیز سختی های زیادی را به جان می خرید و در روانسر و پاوه و اورمانات مدت ده سال در یگان رزمی انجام وظیفه می کرد حتی در شب شهادتش نیز که استراحت داشت احساس مسئولیت کرد و به خیابان رفت.

همسر شهید نیز ضمن توضیح خصایلی از وی گفت: ایشان وقتی وارد سپاه شد در همان زمان در حساس ترین نقطه مرزی در پایگاهی در سروآباد به مدت هشت سال فرمانده پایگاهی بود که برای رسیدن به پایگاه با وسایل کامل نظامی باید ۸ ساعت پیاده روی می کرد و محل پایگاه بقدری مرتفع بود که افراد محلی آن را ستاره می نامیدند چون در شب مثل ستاره مشاهده می شد، بعد از هشت سال به کامیاران آمدیم و در دوران حضور در کامیاران ایشان دانشجوی واحد کرمانشاه شدند و واحدهای درسی را طوری انتخاب می کرد که بعد از ساعت کاری وی باشد و حق الناسی بر گردنش نباشد.

همسر شهید ادامه داد: در زمان شروع اغتشاشات سال ۱۴۰۱، کامیاران نیز بسیار نا امن شده بود و ایشان زمان اندکی در منزل بودند طوری که فرزندم ریحانه برای پدرش بی تابی می کرد ولی ایشان می گفت امنیت مردم از همه چیز واجب تر است و همیشه علم دار حفاظت از منطقه بود و در روزی هم که شهید شد به دوستان خود گفته بود که امروز تا کامیاران شهید ندهد آرامش نخواهیم داشت و خود ایشان ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه عصر ۲۴ آبان ۱۴۰۱در کوچه محمد رسول الله کامیاران با اصابت ۴۷ گلوله منافقان به شهادت رسید.

دانشجوی شهید "رضا آذربار" دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را در واحد کرمانشاه تحصیل کرده و در ۲۴ آبان ماه در مسیر حفظ امنیت شهر کامیاران استان کردستان به فیض شهادت نائل آمده و پیکر مطهر این شهید پس از تشییع مردم شریف این شهر در مزارستان شهر کامیاران به خاک سپرده شد.

همزمان با اطلاع از شهادت این دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد واحد کرمانشاه، موضوع توسط دفتر ستاد شاهد جهت صدور مدرک افتخاری پیگیری شد و در نهایت امروز مدرک افتخاری کارشناسی ارشد "رشته روابط بین الملل" شهید رضا آذربار تقدیم همسر مکرمه و خانواده محترم و بزرگوار ایشان شد و با اهدای تقدیر نامه از خانواده وی تقدیر به عمل آمد.

در ادامه این مراسم، با حضور خانواده شهید در محل دانشکده حقوق و علوم سیاسی، این دانشکده به نامه شهید مدافع امنیت شهید رضا آذربار مزین شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1208528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =