امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد واحد خمین و شرکت آرین پارس

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین و شرکت آرین پارس به امضا رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین و شرکت آرین پارس با حضور محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری ونوآوری و حمید کمان‌کش فرماندار خمین برگزار شد.

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین و شرکت آرین پارس که به منظور گسترش زمینه های همکاری آموزش، پژوهشی، فناوری، تجهیزاتی و خلق ارزش و ایجاد درآمد جهت رفع نیازها و با هدف دست یابی به اهداف توسعه نظام علم و فناوری کشور منعقد شد به امضای دکتر محمدباقر توکلی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک و دکتر سعید مهرجو قائم مقام مدیرعامل شرکت آرین پارس رسید.

هدف از این تفاهم نامه استفاده از توانایی های آموزشی، پژوهشی، فناوری و تجهیزاتی طرفین به منظور برطرف کردن نیازهای متقابل، توسعه کسب و کار دانش بنیان و نیز خلق ارزش و ایجاد درآمد مبتنی بر دانش است.

دکتر طهرانچی در نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت: تعامل و ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک مجموعه غیردولتی با صنایع به ویژه صنایع بخش خصوصی یک راهکار و راهبرد جدی است چرا که بخش‌های دولتی ساختار بروکراسی داشته و در تصمیم‌گیری چابکی ندارند. کشور ما تاکنون در حوزه مهندسی موفق عمل کرده و پیشرفت‌های خوبی رقم زده است به طوری که توانستیم در تربیت مهندس به مقام دوم دنیا دست یابیم. این موضوع نشان می‌دهد مهندسان بسیار خوبی تربیت کرده‌ایم و نسل فعلی مهندسان، نوآورانی هستند که تربیت‌شدگان چهار دهه قبل هستند.

وی ادامه داد: اگرچه سطح آموزش ما بسیار بالاست اما دچار افت شده‌ایم و نتوانسته‌ایم مهندسی را با تحولات اجتماعی، فناورانه به بازار اشتغال وصل کنیم.

دکتر طهرانچی امیدآفرینی به جوانان را مهم‌ترین کار فرهنگی دانست و افزود: یکی از عواملی که منجر به افزایش امید در جوانان می شود، اشتغال است. دانشگاه آزاد اسلامی بدین منظور طرح‌های پویش اشتغال، سکوهای یکپارچه و ساختارهای حمایتی ایجاد کرده تا جوانان را به بازار اشتغال متصل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه احیای رشته‌های مهندسی به نفع صنعت است، اظهار داشت: واقعیت این است که صنعت بیش از ما به این احیا نیاز دارد اما دانشگاه آزاد اسلامی به سهم خود در دو حوزه اشتغال و شبکه گسترده کارآفرینی که مبتنی بر سکوی تولید، تضمین و تأمین راه‌اندازی کرده، آمادگی کامل برای حمایت از صنعت دارد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با شرکت آرین پارس گفت: شهر خمین باید چون ستاره‌ای در میان شهرهای ایران باشد و ما آماده‌ایم هرگونه همکاری در این راستا داشته باشیم. امیدواریم این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای تربیت جوانان توانمند استان باشد.

دکتر سعید مهرجو قائم مقام شرکت آرین پارس نیز در ادامه این نشست گفت: به عنوان یک صنعتگر بسیار خوشحالم که توانستیم در قالب طرح پویش، ارتباطی جدی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین داشته باشیم. شرکت آرین پارس در قالب طرح پویش به دنبال استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را که معتقدیم برای تربیت مدیران و مهندسان باید از ظرفیت دانشگاه استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =