اگر درب خانه قفل ماند یا کلید گیر کرد چه کنیم؟

گیر کردن کلید یا قفل ماندن درب خانه یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که اکثر خانواده‌ها با آن مواجه می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز؛ این اتفاق معمولا در لحظاتی که عجله داریم یا در حساس‌ترین موقعیت‌ها اتفاق می‌افتد که باید فوراً مشکل را حل کنیم. با این حال، همه افراد از روش‌های مختلف باز کردن قفل درب و خارج کردن کلید از قفل آگاه نیستند؛ اما این کار را می‌توان با برخی وسایل در دسترس انجام داد. در ادامه چند روش موثر برای باز کردن قفل درب و بیرون کشیدن کلید گیر کرده در قفل درب را به شما معرفی می‌کنیم.

رفع قفل ماندن درب خانه با استفاده از سنجاق سر

یکی از ساده‌ترین ترفندهایی که احتمالاً همه شما با آن آشنا هستید، استفاده از سنجاق سر برای باز کردن قفل در است.

برای این کار، دو سنجاق نازک را پیدا کنید که بتوانید به راحتی آن‌ها را خم کنید. ابتدا نوک‌های گردی که در انتهای سنجاق‌های سر قرار دارند را بردارید. سپس یکی از آن‌ها را صاف کنید و دومی را به شکل L در آورید. سنجاق صاف را داخل قفل قرار داده و سعی کنید اولین پین داخل قفل را پیدا کنید.

بعد از اینکه یکی را پیدا کردید، سنجاق L شکل خود را بردارید، آن را در قفل قرار دهید و سعی کنید اولین پین اتصال را تکان دهید. این روند را تکرار کنید تا زمانی که تمام پین‌ها در یک راستا قرار گرفته و بتوانید قفل درب را بچرخانید و آن را باز کنید.

حل مشکل قفل ماندن درب خانه با استفاده از پیچ گوشتی

اگر درب خانه قفل ماند یا کلید گیر کرد چه کنیم؟

یکی دیگر از روش‌ها برای حل مشکل قفل ماندن درب خانه استفاده از پیچ گوشتی است. اگر در اتومبیل یا گاراژ خود پیچ گوشتی دارید، می‌توانید از آن برای باز کردن قفل درب نیز استفاده کنید. برای باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی باید پیچ گوشتی را در فضای بین چهارچوب و خود درب، جایی که دستگیره قرار دارد، فرو کنید. سعی کنید ابتدا آن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت چرخانده و سپس در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا زمانی که صدای کلیک را بشنوید. پس از شنیدن این صدا، درب خانه باز خواهد شد.

همچنین می‌توانید از پیچ گوشتی برای باز کردن قفل درب داخلی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک درب مجهز به قفل انگشت شست به طور تصادفی قفل شده و بخواهید آن را از بیرون باز کنید، می‌توانید از پیچ گوشتی برای چرخاندن آن استفاده کنید.

استفاده از چاقو برای باز کردن قفل درب

چاقو یکی از ابزارهایی است که ممکن است در جایی در نزدیکی شما وجود داشته باشد و در موارد اضطراری به کارتان بیاید. اگر درب خانه شما قفل ماند، شما می‌توانید از همسایه خود یک چاقو قرض بگیرید. اما چگونه باید از چاقو برای باز کردن قفل درب استفاده کنید؟

برای باز کردن قفل درب، باید چاقو را بین درب و چهارچوب آن فرو کنید و آن را به آرامی تکان دهید. سعی کنید هنگام انجام این کار کمی به درب فشار وارد کنید. با این حال، اگر این کار را با نیروی زیاد انجام دهید، خطر آسیب رساندن به قفل وجود دارد. اگر 100 درصد مطمئن نیستید که می‌توانید این کار را با دقت انجام دهید، از یک قفل‌ساز حرفه‌ای برای باز کردن قفل درب خود کمک بگیرید.

استفاده از کارت اعتباری

اگر درب خانه قفل ماند یا کلید گیر کرد چه کنیم؟

احتمالاً فیلم‌های سینمایی را دیده‌اید که در آن فردی با قفل ماندن درب خانه مواجه شده و از کارت اعتباری برای باز کردن قفل درب در استفاده کرده است. این روش تقریباً مشابه روش باز کردن قفل با چاقو است که در بالا توضیح دادیم. اکثر مردم کارت‌های اعتباری را با خود به همراه دارند، بنابراین این روش ممکن است بهترین گزینه موجود برای شما باشد. اساساً، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کارت اعتباری خود را بین شکاف بین درب و چارچوب، جایی که گیره در آن قرار دارد بکشید تا قفل درب باز شود.

روش‌های خارج کردن کلید از قفل درب

برای اینکه بتوانید کلیدی که در قفل درب گیر کرده است را به سرعت خارج کنید، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

از یک روان‌کننده استفاده کنید.

استفاده از روان‌کننده یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای خارج کردن کلید گیر کرده در قفل است. برای رفع این مشکل، یک اسپری روان‌کننده یا هر نوع روان‌کننده نفتی دیگر را بردارید و در محل قرار دادن کلید بریزید یا اسپری کنید. همچنین توصیه می‌کنیم از روان‌کننده‌ای استفاده کنید که سریع خشک شود؛ این کار مانع از جذب بیشتر کثیفی به سوراخ کلید می‌شود.

سپس کلید را به آرامی در سوراخ کلید تکان داده تا روان‌کننده روی مکانیسم قفل پخش شود. پس از آن، اگر متوجه شدید که کلید کمی راحت‌تر حرکت می‌کند، سعی کنید آن را به دقت در سوراخ کلید بچرخانید یا آن را به سمت بیرون بکشید. علاوه بر این، توصیه می‌کنیم که قفل درب خود را هر از چند گاهی روغن‌کاری کنید تا از ساییدگی، خرابی و گیر کردن کلید جلوگیری شود.

از پودر گرافیت استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌های مفید برای بیرون آوردن کلید که باعث قفل ماندن درب خانه می‌شود، استفاده از پودر گرافیت است که بهتر از روان‌کننده نیز عمل می‌کند. چون پودر گرافیت هیچ گونه اثری از خود باقی نمی‌گذارد و کثیفی در سوراخ کلید به جای نمی‌گذارد. پودر گرافیت سطح چسبندگی را افزایش داده و اصطکاک داخل قفل را کاهش می‌دهد که به بیرون آمدن کلید کمک می‌کند. فقط مقداری پودر گرافیت را داخل سوراخ کلید بریزید و با تکان دادن آرام کلید، آن را پخش کنید. سپس سعی کنید کلید را به آرامی و به طور منظم بچرخانید و آن را از قفل بیرون بکشید.

استفاده از یخ را امتحان کنید.

این تکنیک ممکن است فقط در هوای گرم جواب دهد. مقداری یخ از فروشگاه محلی خود تهیه کنید (اگر به اندازه کافی نزدیک است) یا از همسایگان خود بخواهید چند تکه یخ در یک کیسه به شما بدهند. یخ را حدود 30 ثانیه کنار کلید نگه دارید، سپس با احتیاط کلید را تکان داده و آن را به سمت بیرون بکشید.

این روش به دلیل انقباض فلز در دماهای سرد می‌تواند شما را نجات دهد. این روش باعث می‌شود در صورتی که سوراخ‌ها روی پین‌های قفل قرار بگیرند و کلید گیر کرده از قفل جدا شود.

برای رفع مشکل قفل ماندن درب خانه یا گیر کردن کلید، با یک قفل ساز تماس بگیرید.

اگرچه قرار گرفتن در موقعیتی که کلید شما محکم در قفل درب گیر کرده یا درب قفل مانده همیشه آزاردهنده است، اما بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آرامش خود را حفظ کنید. اگر با حرکات بیش از حد، کلید را بشکنید ممکن است در وضعیت بدتری نسبت به حالت اولیه خود قرار بگیرید.

بهترین کار هنگام قفل ماندن درب خانه یا گیر کردن کلید این است که صبور باشید، برخی از راه حل‌های ذکر شده در بالا را امتحان کنید و اگر هیچ راه‌حلی جواب نداد، احتمالا بهترین کار این خواهد بود که با یک قفل ساز حرفه‌ای تماس بگیرید. با این کار، از خطر شکستن کلید در داخل قفل و ایجاد مشکلات و هزینه بیشتر جلوگیری می‌کنید.

کد خبر: 1233978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =