ماجرای مسمومیت تعدادی از اهالی رضوانشهر چه بود؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جزئیات مسمومیت تعدادی از شهروندان در رضوانشهر و ترخیص همه مراجعه کنندگان گفت: توصیه‌های لازم به آبفای رضوانشهر جهت پایش منابع آب داده شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طی روزهای گذشته مطالبی در فضای مجازی در خصوص مسمومیت تعدادی از افراد در رضوانشهر منتشر شد که برخی در این خصوص حرف و حدیث‌های زیادی را مطرح می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

علائم مسمومیت‌ غذایی در تابستان

سید نادر صفوی فرماندار رضوانشهر در واکنش به این موضوع با بیان اینکه تعدادی از شهروندان دچار علائم تهوع همراه با درد بدن و سوزش معده شده بودند، اظهار کرد: این افراد به بیمارستان و دیگر مراکز درمانی این شهرستان مراجعه که تحت مداوا قرار گرفتند.

وی با اشاره به درمان سرپایی و ترخیص افراد مراجعه کننده گفت: در بررسی‌های اولیه از افرادی که به مراکز درمانی مراجعه کردند علت مسمومیت این افراد آلودگی آب تشخیص داده شده که بررسی دقیق این موضوع در دست بررسی است.

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به جزئیات مسمومیت تعدادی از شهروندان در رضوانشهر اظهار کرد: ساعت ۱۱ روز جمعه تعدادی بیمار به بیمارستان شهدای رضوانشهر مراجعه و به صورت سرپایی خدمات درمانی به آن‌ها ارایه شد و مرخص شدند که علایم آن‌ها در زمان مراجعه عمدتاً تهوع و استفراغ بود.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته چندین بیمار با علائم عمدتا تهوع و استفراغ به بیمارستان رضوانشهر مراجعه و بعد از درمان ترخیص شدند، گفت: طبق آمارهای ثبت شده ۹۰ بیمار به بیمارستان رضوانشهر مراجعه کردند و تنها هشت بیمار در بخش اورژانس سرم تراپی شدند و همگی مراجعه کنندگان بعد از تجویز پزشک مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه علت دقیق مسمومیت شهروندان رضوانشهری هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است، افزود: توصیه‌های لازم به آبفای رضوانشهر جهت پایش منابع آب داده شده و از شهروندان درخواست می‌شود پیش از تهیه و صرف غذا حتماً دست‌ها را با آب صابون بشویند و در صورت مشاهده علایم گوارشی به نزدیکترین واحد سلامت محور مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =