جنبش حماس با هر گونه حضور خارجی در نوار غزه مخالف است

در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال استقرار نیروی خارجی در نوار غزه، جنبش حماس امروز (جمعه) در بیانیه‌ای با چنین طرحی مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری «سما»، در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: ما مخالفت خود را با هرگونه طرح، پروژه یا پیشنهادی که به دنبال نادیده گرفتن اراده فلسطین درباره آینده نوار غزه باشد، اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

حمله موشکی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی رژیم اسرائیل

این جنبش تاکید کرد: ما هر گونه بیانیه و موضعی را که از طرح‌ ورود نیروهای خارجی به نوار غزه به هر نام یا توجیهی حمایت می‌کند، محکوم می‌کنیم.

حماس در ادامه بیانیه خود اضافه کرد: مدیریت نوار غزه پس از شکست این تجاوز یک موضوع کاملاً فلسطینی است که ملت فلسطین از همه اقشار بر سر آن توافق دارند و اجازه هیچ گونه قیمومیتی را نمی‌دهند.

این جنبش همچنین تاکید کرد: ما از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که برای توقف جنگ نسل‌کشی صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین فشار بیاورند و همه ابزارهای حمایتی را برای آن فراهم کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس شورای روابط خارجی اروپا در مادرید پایتخت اسپانیا، در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض از استقرار نیروی بین المللی در غزه حمایت می‌کند.

بن فرحان در این باره اضافه کرد: عربستان از استقرار یک نیروی بین‌المللی در غزه با قطعنامه سازمان ملل متحد برای پشتیبانی از تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می‌کند.

وی افزود: هیچ نشانه‌ای از آتش‌بس در نوار غزه دیده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۲۷۳ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کد خبر: 1235870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =