لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: رژیم صهیونیستی پشیمان خواهد شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی خواستار واکنشی بازدارنده با حفظ منافع ملی برای خون‌خواهی در شأن مهمان عزیزمان شهید اسماعیل هنیه است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید:

بررسی ابعاد ترور شهید هنیه در کمیسیون امنیت ملی مجلس

گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در خصوص طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی (اعداده شده از شورای نگهبان)

انتخاب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی به پیشنهاد هیات رئیسه

انتخاب نمایندگان ناظر در برخی از مجامع و شوراها

قالیباف: نیروهای نظامی ما درس تاریخی به تروریسم و حامی اصلی آن خواهند داد

محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: طعم شیرین پیروزی مردم سالاری دینی که در مراسم تحلیف رئیس جمهور متبلور شد با شهادت فرماندهان عملیاتی و سیاسی محور مقاومت به تلخی گرایید مخصوصا یکی از شهیدان یعنی شهید اسماعیل هنیه که مهمان عزیز ما بود. این شهید در خانه ما به شهادت رسید و بدون تردید با پاسخ کوبنده و هوشمندانه جمهوری اسلامی کام ملت ایران و نیروهای مقاومت و آزادی‌خواهان جهان شیرین می‌شود.

وی ادامه داد: این رژیم و کشور حامی آن یعنی آمریکا از اقدام خود پشیمان شده و مجبور می‌شود نظام محاسباتی خود را اصلاح کند تا دیگر دچار چنین اشتباهی نشود. هرگز نباید فراموش کنیم بعد از عملیات طوفان‌الاقصی عناصر اصلی رژیم صهیونیستی از هم فروپاشید و آغازی بر پایان این رژیم منحوس کلید خورد.

قالیباف اظهار کرد: با توجه به شکست کامل رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود این غده سرطانی در آستانه نابودی است و با ترورهای منفعلانه می‌خواهد خود را پیروز جلوه دهد اما باید بداند که این عملیات نتیجه‌ای جز شکست قطعی برای این رژیم نخواهد داشت.

رئیس مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی خواستار واکنشی بازدارنده با حفظ منافع ملی برای خون‌خواهی در شأن این مهمان عزیز است و از هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص زمان و چگونگی پاسخ به این تعرض حمایت کامل می‌کند. ایران اسلامی پس از انقلاب اسلامی روزی نبوده و ان‌شاالله نخواهد بود که تعرض به مرزهای خود را بی‌پاسخ بگذارد. نیروهای مقتدر نظامی ما با توکل بر خداوند و پشتوانه مردمی درسی تاریخی به دشمن تروریسم و حامی اصلی آن یعنی آمریکا خواهند داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: فرارسیدن روز حقوق بشر اسلامی را تبریک می‌گویم. امروز فلسطین نمادی برای همه ما است برخی از سیاستمداران غربی که مدعی حقوق بشر هستند در کنار کشتار کودکان فلسطین و نسل‌کشی در غزه و سرکوب مردم بی‌گناه در برابر جنایتکار تاریخ معاصر ایستاده و آن را تشویق می‌کند ملت‌های جهان باید دست به دست هم دهند تا با دفاع از مردم مظلوم فلسطین در برابر دولتمردان غربی که با هم یکپارچه شدند بایستند.

قالیباف گفت: فرارسیدن سالروز صدور فرمان مشروعیت را گرامی‌ می‌داریم این روز، روز تاریخی برای ملت ایران بوده و آغاز مردم سالاری در کشور ما است که با پیروزی انقلاب اسلامی به نتیجه نهایی رسید.

پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دوازدهم شد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) گفت: بر اساس آئین نامه، هیات رئیسه مجلس دو نفر را برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ معرفی کرد و نمایندگان یک نفر را انتخاب کنند.

براین اساس نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و محمد موحد نماینده کهگیلویه و بهمئی داوطلب ریاست کمیسیون اصل نود شدند که هیات رئیسه مجلس نیز نیز این دو نفر را به مجلس معرفی می کند.

با اعلام رئیس مجلس، کارت های اخذ رای بین نمایندگان توزیع شد و  در نهایت نصرالله پژمانفر با ۱۵۶ رای از مجموع ۲۶۷ رای رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول شد.

کد خبر: 1238880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =