همایش علمی «امامت در دنیای مدرن» به میزبانی واحد علوم و فناور پردیس برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناور پردیس گفت: اولین دوره همایش علمی امامت در دنیای مدرن که از سلسله برنامه های جشنواره امامت و مهدویت است در این دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین اصغری شیوایی اظهار کرد: تنها راه نجات بشر از تنگناها و بحران‌ های معنوی و فرهنگی شناخت امام حق در هر زمان و پیروی از او است.

وی با اشاره به ویژگی های جشنواره«امامت در دنیای مدرن» ، یادآور شد: در همایش علمی امامت، نقش امامت در دنیای مدرن بررسی می شود و تمام موضوعات روز از جمله خانواده، فضای مجازی و ... محور برگزاری نشست های تخصصی این همایش است.

اصغری با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره محور تمام برنامه های این جشنواره است، ادامه داد: موضوعاتی همچون امامت در دنیای مدرن، مرجعیت علمی امامت با محور مسایل روز، مبانی امام شناسی براساس جامعه کبیره، همراهی با اهل بیت (ع) در پرتو معارف جامعه کبیره و ... تنها بخشی از موضوعاتی است که برای نشست های تخصصی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناور پردیس تاکید کرد: به بخش های مختلف دانشگاه که در برگزاری این جشنواره فعالیت دارند اعلام شده که فعالیت ها را با محور زیارت جامعه کبیره برنامه ریزی کنند.

وی سیاست کلی این دانشگاه برای حضور و مشارکت بیشتر دانشجویان و اساتید را در نظر گرفتن امتیازات و جوائز ارزنده عنوان و بیان کرد: علاوه بر فعالیت مستقیم کانون دانشجویی مهدویت این دانشگاه، به دانشجویان اعلام کرده ایم برای کسب امتیازهای دانشجویی در همایش علمی امامت شرکت کنند.

اصغری گفت: علاوه دانشجویان و اساتید، کارمندان و دانش آموزان علاقمند نیز می توانند در بخش آزاد این جشنواره شرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناور پردیس اضافه کرد: برای شرکت در بخش آزاد حتما لازم نیست اثر مورد نظر مقاله علمی باشد بلکه یک اثر کوتاه از یک دانش آموز نیز که مرتبط با محورهای جشنواره باشد می تواند به دبیرخانه ارسال شود.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی 62 واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از 13 رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239492

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =