اجرای حدود اسلامی سرمایه اجتماعی را تعالی می‌بخشد

دبیر مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخورد قاطع و اجرایی کردن حدود اسلامی با اختلاسگران سرمایه اجتماعی در کشور را تعالی می‌بخشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ محمد مهدی سوری دبیر مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار دانشجویان با سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه بیان کرد: ابتدا لازم می‌دانم که تسلیت عرض کنم شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری زاده را که مظلومانه به شهادت رسید و تلاش‌های فراوانی برای تحریف در خدمات و فعالیت‌های این شهید بزرگوار صورت گرفت.

وی ادامه داد: اگر سرمایه اجتماعی را در برگیرنده مفاهیمی چون اعتماد همکاری و همیاری شهروندان با نظام سیاسی بدانیم عامل یا عواملی چون شفافیت مسئولان و عدالت اجتماعی سرمایه اجتماعی را ارتقا می‌دهد. یکی از مسائلی که امروزه در کشور ما سرمایه اجتماعی را تعالی می‌بخشد برخورد قاطع عادلانه و اجرایی کردن حدود اسلامی و عدم مماشات با صاحبان قدرت به ویژه اختلاس‌گری مسئولان و وابستگان آنهاست.

دبیر مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ایجاد شفافیت در احکام صادره نسبت به متخلفان از جمله مطالبات آحاد مردم است چرا که همین عدم شفافیت در احکام صادره و بعضاً عدم اجرای آن باعث به سخره گرفتن قانون توسط دولت مردان نیز شده است.  برای شفاف شدن موضوع مواردی به عنوان مثال اشاره شد که به دلایل حقوقی در رسانه‌ها امکان انتشار نیست و حتی به خود اجازه می‌دهند که مصوبه مجلس را که به قانون لازم الاجرا تبدیل شده است را دخالت در کار دولت تلقی کنند.

وی افزود:  اما در خصوص مسائل و موضوعات اقتصادی و همچنین پیرو دستور حضرتعالی مبنی بر پیگیری و اجرایی شدن سیاست‌های اصل ۴۴ و نکاتی را لازم به یادآوری می دانیم که از موضع رسیدگی دور شدند، در این موارد گلایه‌ها بسیار است که من به صرف اشاره به چند مورد آن بسنده می‌کنم.

سوری عنوان کرد: نساجی بروجرد که در سال ۸۹ علیرغم ارزش گذاری ۳۰۰ میلیاردی به یک دهم قیمت واگذار شد (به ۳۶ میلیارد فروخته شد که ۱۲ میلیارد آن نقد و مابقی اقساط بود این در حالی است که فقط موجودی انبار این کارخانه در آن زمان ۲۴ میلیارد تومان تخمین زده شده است).

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: کارخانه‌ای را که یک دهم قیمت خریداری کرده‌اند هرساله به بهانه‌های مختلف تعطیل و به دنبال گرفتن وام‌های کلان هستند همین فروردین‌ماه ۹۴۰ نفر را بیکار کردند که با واکنش جنبش دانشجویی روبرو شد.

وی مطرح کرد: کشت و صنعت دشت مغان علیرغم صدور احکام اجرایی مبنی بر بازگرداندن مدیریت آن به بخش دولتی همچنان در هاله ای از ابهام است. با اینکه هر بار این کارخانه پلمپ می‌شود اما شورای تامین با بهانه های مختلف پلمپ را می‌شکند.

به گفته سوری، علیرغم مصاحبه‌ای که ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل  انجام دادند مبنی بر ضرب الاجلی برای تعیین هیئت مدیره تا یکشنبه هفته گذشته اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. طبق اخبار واصله اعضای هئیت مدیره شرکت انتخاب شدند که خود شامل مواردی غیر صلاحیت دار است.

این فعال دانشجویی گفت: فرار مسئولان از پاسخ گویی و انجام وظایف از رئیس دولت به استانداری ها هم رسیده است. استاندار خوزستان  هم وطن های ما را به ستوه آورده است. همچنین استان دار لرستان گل سر سبد منتصبین دولت است. مسئولان استان باید پاسخ دهند  پروژه‌های پلدختر تا کجا پیش رفت. آیا جز این است که نیمه کاره مانده با اینکه فصل بارش رسیده است یا اصلا این همه هزینه برای بازسازی پل آیت الله کمالوند خرم آباد نتیجه اش چرا ریزش پل در اولین بارش سال آن هم تنها دوهفته پس از بازگشایی را چه کسی جبران می‌کند؟ 

وی ادامه داد: حدود سه سال است جنبش دانشجویی استان لرستان آقای خادمی را به دانشگاه می‌خواند اما هربار به بهانه‌ای از این پاسخ گویی به وظایف محوله به خودش فرار می‌کند انتظار و درخواست ما رسیدگی فوری است.

سوری با اشاره به دانشجویان فارغ التحصیل رشته حقوق بیان کرد: همه ما افتخار به سرباز نظام جمهوری اسلامی و کشور می‌کنیم اما با نگاه و استفاده درست از نیروی جوان و تحصیلکرده این امر محقق می‌شود.  دانشجویان حقوق بعد از فارغ التحصیل شدن برای شرکت در آزمون‌های مختلف باید کارت پایان خدمت ارائه کنند که لازمه دوسال دوری از علم آموزی است و قطعا سطح علمی شرکت کنندگان در آزمون ها را پایین می‌آورد. پیشنهاد ما موکول کردن سربازی به بعد از آزمون و برای پذیرفته شدگان در قالب امریه همان ارگان است که امید به پیگیری شما داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =