مسببان قطعی برق مورد پیگیری قضایی قرار گیرند

29 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور خواستار برخورد قضایی با مسئولان بی‌تدبیر در موضوع قطعی برق شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، 29 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی در خصوص برخورد با مسببان قطعی  برق خطاب به  محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور نامه‌ای نوشتند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه احیا و استیفای حقوق عامه از وظایف مهم قوه قضائیه است، این قوه باید پرچمدار این موضوعات باشد و با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی مقابله کند و با وجود آن که نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر معارف دین مبین اسلام و تعالیم قرآن است مکلف است که نسبت به رعایت حقوق عامه تلاش کنید. 

در این نامه مطرح شده است: در این رابطه ماده ۲۹۰ قانون آئین دادرسی کیفری مقرر شده است که  دادستان کل کشور مکلف است در جرایم راجع به اموال، منافع و مصالح ملی و خسارت وارده به حقوق عمومی که نیاز به طرح دعوی دارد از طریق مراجع ذیصلاح داخلی، خارجی و یا بین‌المللی پیگیری و نظارت کنند.

در این نامه تاکید شده است: با توجه به نقض و ترک فعل دولت یازدهم و دوازدهم در قبال اجرای برنامه ششم توسعه در تولید پنج هزار مگاوات به طور سالیانه، توجه نداشتن به توسعه نیروگاه اتمی، نبود تدبیر در رفع موانع توسعه تجدید پذیرها، توسعه نیافتن نیروگاه های کوچک مقیاس و ظرفیت نیروگاه های برق آبی، عدم نظارت بر تولید غیرمجاز رمزارز و در حالی که در 8 سال گذشته هیچ برنامه جامع و موثری برای اصلاح الگوی مصرف نداشته است؛ شاهد معضل بزرگ قطعی برق به صورت گسترده و طولانی مدت در سطح کشور هستیم که خسارات فراوانی به آحاد مردم و مراکز و بخش های مختلف جامعه وارد کرده است و متاسفانه چاره‌ای نیست جز اینکه تابستان سال جاری را با خاموشی ‌ها سپری کنیم.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: لذا با توجه به اصل احیا، حفظ و صیانت از حقوق عامه از دادستان کل کشور تقاضا مندیم به قضیه مذکور با جدیت ورود کند و مسئولان بلند پایه دولتی، مدیران اجرایی و مسببان وضع موجود را که با بی تدبیری‌های پی در پی و پاسخگو نبودن، دروغ و بهانه‌های واهی می خواهند بار مسئولیت خود را خالی کنند، مورد پیگیری قضایی قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =