تشکیل کمیته بازنگری تسهیل ازدواج جوانان در مجلس و وزارت ورزش و جوانان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کمیته مشترک کمیسیون اجتماعی و معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برای بازنگری قانون به منظور تسهیل ازدواج جوانان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ ولی اسماعیلی ضمن اعلام خبر تشکیل کمیته مشترک بازنگری قانون تسهیل ازدواج جوانان بین کمیسیون اجتماعی مجلس و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در تشریح جزییات آن، گفت: ما حدود یک ماه گذشته جلسه مشترکی با وزیر ورزش و جوانان و معاونانش داشتیم که در آن مباحث مختلفی از جمله اعطاء وام ازدواج و تسهیل ازدواج مطرح شد.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این جلسه به این مهم اشاره شد که مواردی که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت لحاظ شده است در عمل چه میزان کارایی دارند و می توانند در تشویق جوانان به ازدواج اثرگذار باشند و نقاط ضعف و قوت این قانون نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در نهایت قرار بر این شد خانم قاسمپور به عنوان رییس کمیته آسیب‌های اجتماعی این کمیسیون جلسات مشترکی با آقای یامین پور داشته باشند و  مواردی که در این جلسه احصاء شد را همچون برای اعطاء وامی که به عنوان مشوق برای تولد فرزند سوم درنظر گرفته‌ایم یا زمینی که قرار است در اختیار آنها قرار گیرد وزارت ورزش و جوانان یا وزارت راه و شهرسازی متولی اجرا هستند.

اسماعیلی یادآور شد: قرار شد این کمیته بحث مغفول مانده وضعیت جوانان در وزارت ورزش و جوانان را پیگیری کند چرا که این وزارتخانه در حوزه ورزش فعالیت مشخصی دارد اما در حوزه جوانان فعالیت چشمگیری نداشته است، کما اینکه مشخص نیست معاونت امور جوانان این وزارتخانه هم در قانون تسهیل ازدواج و بودجه سنواتی چه اقداماتی انجام داده است.

وی افزود: ما در این نشست از وزیر و معاون امور جوانان این وزارتخانه خواستیم به گونه‌ای اقدام کنند که وزارت ورزش و جوانان تنها یک عنوان جوانان را یدک نکشد بنابراین مشخص کند دقیقا برای ارتقا وضعیت جوانان چه برنامه‌هایی دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: قرار شد این کمیته نیز نقش وزارت ورزش و جوانان در ارتقا وضعیت جوانان را احصاء کرده و اقدامات حمایتی که ما می‌توانیم در کنار این وزارتخانه برای تسریع روند اعطاء وام و تسهیل ازدواج جوانان انجام دهیم، مشخص کند سپس مجدد جلسه‌ای در کمیسیون اجتماعی برای عملیاتی کردن پیشنهادات این کمیته برگزار کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون این کمیته تشکیل شده و قرار شد خانم قاسمپور به نمایندگی از کمیسیون اجتماعی و آقای یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعضای آن را مشخص کرده و به صورت ماهانه جلساتی داشته باشند و مواردی که در قانون برای تسهیل ازدواج نیاز به بازنگری دارد را احصاء کنند ضمن اینکه بنده نیز به دلیل اهمیت این موضوع در جلسات این کمیته حضور خواهم داشت.

منبع: خانه ملت

کد خبر: 1122809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =