پیش‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در استان مازندران برگزار شد

پیش‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور حجت‌الاسلام شریفانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط‌عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، پیش‌نشست همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با موضوع «قرآن و انقلاب، دولت و جامعه‌سازی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی، دکتر حسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد اسلامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، در واحد ساری برگزار شد.

۳۵۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اصفهان در طرح پویش شرکت کرده‌اند/ برنامه‌ریزی برای ساخت نیروگاه خورشیدی

حجت‌الاسلام شریفانی در این پیش‌نشست، با اشاره به منظومه فکری مقام معظم رهبری به بیان اهداف این همایش بین‌المللی پرداخت و گفت: منظومه فکری رهبر انقلاب بر مبنای لزوم خودسازی، جامعه‌سازی و دولت‌سازی بر پایه فرامین اسلامی و الهی است. بسیاری از احکام دین اسلام در سایه دولت اسلامی لازم الاجرا می‌شود و در صورت فقدان دولت اسلامی اجرای آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب، مرحله بعد از تشکیل دولت اسلامی را ایجاد تمدن اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: چهار آیه محوری؛ ۴۰ سوره حج معروف به آیه نصرت با ۶۷ بار تکرار در بیانات رهبری، آیه ۲۴ سوره ابراهیم با ۴۴ بار تکرار، آیه ۱۰۳ سوره ال‌عمران معروف به آیه اتحاد با ۳۳ بار تکرار و آیه ۲۵ سوره حدید معروف به آیه عدالت با ۲۶ بار تکرار در کلام رهبری پایه و اساس تشکیل تمدن اسلامی هستند.

وی با اشاره به آیه‌های قرآن، پنج اصل محوری تشکیل تمدن اسلامی را برشمرد و اظهار کرد: پرهیز از افراط‌گری و برخورداری از عقلانیت، توجه به ویژگی‌های انسان کامل، دین محوری و کنار زدن جاهلیت در هر عصر و زمان، ظلم‌ستیزی، وحدت و همبستگی، پنج اصل لازم جهت پدید آمدن تمدن اسلامی است که عدم توجه به هر یک از این اصول موجب نابودی و دفن هر تمدنی خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم سه مقاله از دکتر مرتضی خرمی، دکتر فاطمه صرامی و حجت‌الاسلام حسین‌زاده ارائه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =