راه‌اندازی رشته کاردانی دهیاری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان

معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: با ایجاد رشته تخصصی کاردانی حرفه‌ای امور دهیاری و شوراها در دانشگاه آزاد اسلامی همدان امکان ادامه تحصیل دهیاران همدان در این رشته تخصصی فراهم شد.

غلامرضا خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همدان تنها مرکزی دانشگاهی در سطح استان است  که  رشته کاردانی امور دهیاری و شوراها در آن ایجاد شده است.

وی افزایش سطح آگاهی دهیاران و شوراها را از اهداف ایجاد این رشته تحصیلی عنوان کرد و گفت: دهیاران می‌توانند با ثبت‌نام در این رشته به‌صورت تخصصی مهارت‌های لازم را برای ارائه خدمات بهتر فراگیرند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: امروزه مدیریت روستایی ابزار بسیار مهمی در توسعه روستایی است قطعاً بدون بکار گیری مدیریت روستایی در جریان توسعه روستایی، پیشبرد این امر با مشکلات بسیاری روبرو می‌شود.

خاکساری اظهار کرد: نهاد دهیاری مهم‌ترین و جدیدترین نهادی است که در عرصه مدیریت روستایی ایران شکل‌گرفته است و به لحاظ جایگاه هم‌تراز با نهاد شهرداری در شهرها است و با توجه به نقشی تأثیرگذار آموزش منابع انسانی درحرکت به سمت توسعه، ایجاد رشته دهیاری و امور شوراها در حوزه مدیریت روستایی می‌تواند تأثیر بسزایی در آموزش دهیاران و افزایش کارایی، توانمندی و کسب مهارت‌های تخصصی داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به رویکرد نقش‌آفرینی دانشگاه در  عرصه جامعه اظهار داشت: وجود نیروهای باتجربه و تحصیل‌کرده می‌تواند در موفقیت این تجربه و توسعه پایدار روستاها نقشی اساسی ایفا نماید.

وی بیان کرد: حلقه گمشده در این رشته‌ها مهارت افزایی است و دانشگاه آزاد اسلامی همدان باهدف مهارت افزایی سعی درراه اندازی رشته‌های مهارتی دارد. و  دهیارانی که در رشته دهیاری و امور شوراها ادامه تحصیل دهند دارای ارتقا شغلی پیدا می‌کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1173012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =