سبک زندگی لذت‌جوی دهک‌های درآمدی بالا مانع فرزندآوری می‌شود

یک جامعه شناس گفت: دلیل اینکه فرزندآوری در دهک‌های بالای جامعه کمتر است، این است که جامعه امروز کسب لذت‌های بیشتررا به عنوان سبکی از زندگی برگزیده است و این سبک زندگی در دهک‌های بالای جامعه و خانواده‌‎های مرفه به چشم می‌خورد.

مصطفی آب‌روشن جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص نقش اقتصاد در فرزندآوری گفت: اینکه مشکلات اقتصادی از جمله مولفه‌های کاهش فرزندآوری است، به این معنا است که فرد به حداقل‌های نیاز مالی برسد به این معنا نیست که شخصی اگر از طبقات بالای جامعه است، تمایلی به فرزندآوری داشته باشد. اتفاقا طبقات بالای جامعه هیچ تمایلی به فرزندآوری ندارند اما اگر طبقات پایین جامعه به حداقل‌های اقتصادی برسند آن‌ها اقبال بیشتری به فرزندآوری نشان خواهند داد.

خانواده‌های مرفه فرزندآوری را مانع پیشرفت و تفریح می‌دانند / ضرورت چاره اندیشی از سوی دولت


وی در رابطه با دلیل کمتر بودن فرزند آوری در دهک‌های بالای جامعه اظهار کرد: دلیل اینکه فرزندآوری در دهک‌های بالای جامعه کمتر است، این است که جامعه امروز کسب لذت‌های بیشتر را به عنوان سبکی از زندگی برگزیده است و این سبک زندگی در دهک‌های بالای جامعه و خانواده‌‎های مرفه به چشم می‌خورد. پس اینکه اقتصاد بر فرزندآوری موثر است در مورد طبقات پایین جامعه صدق می‌کند و طبقات بالا که دوست دارند بیشترین لذت و کم‌ترین دردسر را داشته باشند، حتی با داشتن وضع مالی مناسب هم تمایلی به داشتن فرزند ندارند.

اتمام پیام/

کد خبر: 1187404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =