راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی در شهر قلعه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی در شهر قلعه قاضی خبر داد و گفت: با توجه به پتانسیل منطقه و همکاری، بخشداری، شورای شهر و شهردار این شهر، این مرکز تحقیقات به زودی در این منطقه راه اندازی می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین رنجبر در دیدار با امام جمعه، بخشدار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر قلعه قاضی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در این استان به عنوان بزرگترین موسسه آموزش عالی است که با کادر مجرب هیات علمی فعالیت می کند و از نظر مرتبه علمی از بسیاری از مراکز استان ها نیز پیش گرفته است افزود: وجود این توانمندی ها در کنار پتانسیل های بکر کشاورزی و شیلاتی در منطقه قلعه قاضی می تواند شتاب توسعه همه جانبه را سرعت بیشتری ببخشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اصفهان در حوزه تولید بذر هیبریدی در شهرستان رودان گفت: می توان از این توانمندی در منطقه قلعه قاضی نیز برخوردار شد و مدارس مهارتی نیز در این حوزه های تاسیبس و راه اندازی کرد.

رنجبر با بیان اینکه بعد از راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی و مدارس عالی مهارتی می توان با مطالعه دقیق تر و آمایش آموزشی در کنار کشف نیازمندی های توسعه ای منطقه گام های جدیدی در مراحل بعدی از قبیل تاسیس و ایجاد پردیس و رشته های مرتبط با نیازمندی های زیست بوم منطقه در حوزه کشاورزی، شیلاتی و نیروگاهی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی در شهر قلعه

امام جمعه شهر و بخش قلعه قاضی نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های این شهرستان در تولید و کشت محصولات کشاورزی و صادرات آن به سایر شهرهای ایران و همچنین توانمندی این شهر در بخش شیلاتی و داشتن مرز آبی بسیار مستعد برای تولید و پرورش میگو و ماهی در قفس افزود: وظیفه اجتماعی دانشگاه تربیت نسل جوان و کارآفرینی بر اساس علم آموزشی و کارآفرینی است که این منطقه با توجه به فراهم ساختن زیر ساخت های لازم برای توسعه دانشگاه، چشم انتظار عملیاتی ساختن این مهم در این منطقه است.

حجت الاسلام سید حسن معنوی با اشاره به وجود نیروگاه برق در این منطقه، گفت: مسئولان این نیروگاه آمادگی دارند تا نیروهای مرتبط و کاردان را با بورسیه کردن، جذب نمایند و این مهم می تواند در قالب یک تفاهم نامه همکاری، جامع عمل بپوشاند.

این استاد دانشگاه درخواست کرد: ایجاد و راه اندازی مرکز تحقیقات و مدارس عالی مهارتی در حوزه کشاورزی و شیلاتی با توجه به تخصیص زمین در این منطقه به مرحل اجرا برسد و سپس راه اندازی پردیس دانشگاهی و مرتبط با نیاز منطقه گام بعدی در این منطقه توانمند باشیم.

در این نشست مریم عبدالله زاده ـ بخشدار، نجف ابراهیمی ـ رئیس شورای شهر و علی ابراهیمی ـ شهردار این شهر نیز با تاکید براجرایی شدن این مهم که مورد درخواست مردم این منطقه می باشد بر سخنان امام جمعه این شهر صحه گذاردند و خواستند تا با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های لازم و آمادگی مسئولان و مردم این شهر، این رویداد بزرگ فرهنگی، علمی و پژوهشی هر چه سریعتر عملیاتی و اجرایی شود.

در این دیدار با اهدا لوح سپاس از همکاری و تعامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در کمک به توسعه علمی و پژوهشی این منطقه، تجلیل شد.

کد خبر: 1208470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =