پژوهش موثر در جامعه باعث پویایی آموزش می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: اگر پژوهش موثر در جامعه صورت نگیرد در آن جامعه باعث سکون و رکود خواهد شد و نشاط و پویایی امور آموزشی از بین خواهد رفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، جلسه ستاد اجرایی هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و جمعی از معاونان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دفتر ریاست این واحد دانشگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

برنامه ریزی دانشگاه آزاد گیلان برای اجرای طرح تامین مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی

در این جلسه محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با توجه به اهمیت امر پژوهش در اسلام، گفت: در دین اسلام، دریایی بیکران از توانایی و آگاهی ، دانایی و علوم مختلف به روی اشرف مخلوقات گسترده شده است و اهمیتی که اسلام به فکر، علم آموزی، تحقیق و پژوهش می دهد بسیار شایان توجه است چنانچه در قرآن کریم و نهج البلاغه پر از علوم مختلف است که دانشمندان و علم آموزان اسلامی در این دریای بی کران باید شنا کنند و دری گرانبها از این آگاهی و دانایی را به جامعه اسلامی خود هدیه دهد.

وی با برشمردن ارزش پژوهش اذعان کرد: وقتی کار پژوهشگر ارزشمند است که موضوعی را که برای پژوهش انتخاب می کند ، به نتیجه بنشاند و نتیجه آن، راه زندگی بشر را روشن تر و هموارتر کند و بتواند قسمتی از مشکلات بشریت و جامعه را حل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به جمله مقام معظم رهبری که فرمودند " علم برای یک ملت مهمترین ابزار آبرو و پیشرفت و اقتدار است" ، بیان کرد: نقش و اهمیت پژوهش، سهم اندیشه و فکر در ابعاد مختلف را در حیات امروز بشر، بارها بررسی و تائید کرد، به ویژه با ابتکار مقام معظم رهبری در طرح نظریه جنبش نرم افزاری ، ضرورت توجه به آن را بیشتر تبیین و تشریح کرد.

دوستار، خاطر نشان کرد: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور مدیون امر پژوهش است در واقع می توان از پژوهش به عنوان موتور محرک پیشرفت هر جامعه تعبیر کرد و اگر پژوهش موثر در جامعه صورت نگیرد در آن جامعه باعث سکون و رکود خواهد شد و نشاط و پویایی امور آموزشی از بین خواهد رفت.

این مقام مسئول تاکید کرد: هفته پژوهش بهانه و فرصت مناسبی تا دستآوردهای حوزه پژوهشی دانشگاهها بررسی شود و با شناسایی چالش های رو در روی حوزه پژوهش و پژوهشگران فعال در سطح کشور و بخشهای تحقیقاتی، سازمان ها و نهاد های مختلف علمی در جهت رفع آن ،اقدام کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با برشمردن معیارهای انتخاب پزوهشگران برتر ، گفت: ملاک انتخاب فناور و پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد رشت بدلیل برقراری عدالت و تشویق دیگر پژوهشگران، افرادی هستند که در سالهای 1400 و 1401 به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه انتخاب نشده باشند. پژوهشگر برتر باید بتواند 50 امتیاز از حداقل مجموع امتیازات مقالات ( مجلات و همایش ها ) را کسب کند و بالاترین امتیاز پژوهشگر را به خود اختصاص دهد.

همچنین در بخش دانشجوی برتر از دو دانشجو در این هفته تقدیر به عمل خواهد آمد. در ادامه علیرضا صیداوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به تشریح برنامه های هفته پژوهش پرداخت و در ادامه حاضرین در جلسه به بحث و تبادل نظر در مورد مسائل و برنامه های پیشنهادی پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =