۷ راهکار برای درمان فوری یبوست نوزاد

اگر میخواهید یبوست نوزاد خود را برطرف کنید این مطلب به شما کمک می کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یبوست یک مشکل شایع در نوزادان است که می تواند باعث ناراحتی و درد شود. اگر نوزاد شما دچار یبوست است، ممکن است به دنبال راه حل هایی برای تسکین فوری آن باشید.

بیشتر بخوانید:

چگونه نوزادمان را در برابر بیماری‌های تنفسی ایمن کنیم؟

در اینجا ۷ راهکار موثر برای درمان فوری یبوست نوزاد آورده شده است:

1. ماساژ شکم

ماساژ شکم می تواند به تحریک حرکات روده و دفع مدفوع کمک کند. برای انجام ماساژ شکم، نوزاد خود را به پشت بخوابانید و با نوک انگشتان خود حرکات دایره ای در جهت عقربه های ساعت روی شکمش ایجاد کنید. این کار را به مدت ۵-۱۰ دقیقه انجام دهید.

۲. استفاده از قطره های ملین

قطره های ملین می توانند به نرم کردن مدفوع و تسهیل دفع آن کمک کنند. قطره های ملین بدون نسخه مانند قطره های شربت ذرت یا قطره های سوربیتول را می توان برای نوزادان استفاده کرد.

۳. دادن آب میوه

آب میوه های حاوی فیبر مانند آب سیب، آب آلو و آب گلابی می توانند به نرم کردن مدفوع و تسهیل دفع آن کمک کنند. می توانید چند قطره آب میوه را به شیر مادر یا شیر خشک نوزاد خود اضافه کنید.

۴. دادن غذاهای فیبردار

اگر نوزاد شما غذای جامد می خورد، می توانید به او غذاهای فیبردار مانند میوه، سبزیجات و غلات کامل بدهید. غذاهای فیبردار به نرم کردن مدفوع و تسهیل دفع آن کمک می کنند.

۵. دادن آب کافی

آبرسانی مناسب به بدن می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند. مطمئن شوید که نوزاد شما به اندازه کافی آب می نوشد.

۶. ورزش دادن نوزاد

ورزش منظم می تواند به تحریک حرکات روده و دفع مدفوع کمک کند. می توانید نوزاد خود را به آرامی روی شکم بخوابانید یا او را به انجام حرکات ورزشی ملایم تشویق کنید.

۷. مراجعه به پزشک

اگر یبوست نوزاد شما شدید است یا بیش از چند روز طول بکشد، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند علت یبوست را تشخیص دهد و درمان مناسب را توصیه کند.

نکات مهم

اگر نوزاد شما دچار یبوست است، از دادن غذاهای پرادویه، چرب یا شیرین به او خودداری کنید.

اگر نوزاد شما شیر خشک می خورد، ممکن است لازم باشد شیر خشک او را تغییر دهید. شیر خشک های حاوی فیبر می توانند به درمان یبوست کمک کنند.

اگر نوزاد شما دچار یبوست شدید است، ممکن است لازم باشد از ملین های قوی تر استفاده کنید. اما استفاده از ملین های قوی تر باید تحت نظر پزشک انجام شود.

با رعایت این نکات می توانید به درمان فوری یبوست نوزاد خود کمک کنید.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1213469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =