معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰/ شادروان + تصاویر

فیلم شادروان دومین اثر حسین نمازی که برای نمایش در چهلمین جشنواره فیلم فجر تولید شده روایتی از ماجرای زندگی خانواده‌ای حاشیه‌نشین است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جشنوارهٔ فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۹ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در بهمن ۱۳۹۹ بوده است. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰/ علفزار + تصاویر

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

در چهلمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارند که در ادامه به معرفی یکی از آنها می پردازیم:

فیلم شادروان دومین اثر حسین نمازی که برای نمایش در چهلمین جشنواره فیلم فجر تولید شده روایتی از ماجرای زندگی خانواده‌ای حاشیه‌نشین است.

خلاصه داستان فیلم شادروان

فیلم شادروان دومین اثر حسین نمازی است که برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر مهیا شده. فیلمبرداری این فیلم در اطراف تهران انجام شده و ماجرای زندگی یک خانواده حاشیه‌نشین را روایت می‌کند. خلاصه داستان فیلم شادروان از این قرار است که پس از فوت ناگهانی پدر خانواده، نادر که پسر بزرگ اوست باید تمام مخارج آی‌سی‌یو و کفن و دفن او را متقبل شود؛ خانواده آن‌ها که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند درآمدی جز سبزی فروشی ندارند.

شادروان

 بازیگران فیلم شادروان

رضا رویگری، بهرام ابراهیمی، ایمان برات‌پور، سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، حافظ نبی‌زاده، بهناز نادری، اعظم کبودیان، فرناز صالحتاش، الهه افشاری، رویا تیموریان، محسن مهری، سجاد رضایی، بابک جعفریه، مریم افشار و محمدموسی اکبری

 عوامل فیلم شادروان

نویسنده و کارگردان: حسین نمازی، تهیه‌کننده‌: عباس نادران.

حسین نمازی

حسین نمازی متولد ۸ اسفند ۱۳۶۰ در تویسرکان، کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی است. حسین نمازی فعالیت هنری خود را با فیلم سینمایی «آپاندیس» در سال ۱۳۹۵ آغاز کرد و جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره بین‌المللی فیلم مونترآل در سال ۲۰۱۷ را برای این فیلم کسب کرد. او بعد از فیلم سینمایی «آپاندیس»، سریال «حوالی پاییز» را برای تلویزیون ساخت.

شادروان

جوایز

    برنده جایزه فیلمنامه از جشنواره بین‌المللی فیلم مونترآل در سال ۲۰۱۷ برای فیلم سینمایی آپاندیس
    برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن اخلاق پزشکی برای فیلم سینمایی آپاندیس از جشنواره فیلم سلامت
    برنده جایزه ویژه هیئت داوران پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک برای خلاقیت و نوآوری در کارگردانی فیلم سینمایی آپاندیس (۱۳۹۷)
    برنده جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره بین المللی فیلم "ایمجین ایندیانا" در اسپانیا برای فیلم آپاندیس (۲۰۱۹)

عباس نادران

عباس نادران فرزند الیاس نادران در فرآیندی عجیب اکنون به تهیه کننده سینما تبدیل شده و امسال هم در جشنواره فیلم فجر با فیلم شادروان حضور دارد. او فرزندی است که خیلی مبانی سیاسی را نمی‌شناسند؛ چه آنکه هر زمان پدر در خانه صحبتی کرده و سفره درد دل باز کرده، او همان‌ها را توییت کرده و انتشار داده است. با این سابقه سیاسی شاید او در سینما موفق‌تر باشد!

انتهای پیام/

کد خبر: 1128063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =