برگزیدگان جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها معرفی شدند+ اسامی

آیین اختتامیه نخستین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها با حضور هنرمندان و علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار و آثار برگزیده معرفی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین اختتامیه نخستین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور دکترعاصمه قاسمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده، برگزار و داستان نویسان برتر معرفی شدند.

بهمن مدیری، دبیرعلمی جشنواره، با اعلام این خبر گفت: جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها از برنامه‌های دومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و موسسه امامت و مهدویت برگزار شد.

 وی خاطر نشان کرد: این جشنواره به نیت ۱۴ معصوم (علیهم السلام) با محوریت ۱۴موضوع در چهار سطح دانش آموزی، دانشجویی، خانواده شاهد و ایثارگر و سطح آزاد، در بازه زمانی 15 آبان ماه تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری برگزار شد و در نهایت تعداد ۱۵۴ اثر ارسالی که شامل ۲۹ دانشجویی41 اثر دانش آموزی، ۶۳ اثربخش آزاد و21 اثر از خانواده شهدا و ایثارگران وارد مرحله داوری شد.

دبیر علمی جشنواره با اشاره به دامنه گسترده مؤلفه‌های مختلف در داستان نویسی در خصوص رویکرد هیأت داوران در بررسی آثار تصریح کرد: سه مؤلفه،

 توجه  به شخصیت و نحوه شخصیت پردازی،

 پیگیری پرداخت قصه بر مبنای ساختار داستانی محکم و منضبطی که به پایان بندی موجهی برای حفظ خط اصلی قصه منتهی شود،

 انتخاب ایده های بکر و جسورانه برای خلق داستانی که از خلاقیت نویسنده نشات گرفته باشد،

 از معیارهای اصلی ارزیابی و داوری آثار بود.

مدیری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هیأت داوران جشنواره افزود: هیأت داوران این جشنواره را سه نفر از استادان زبان و ادبیات فارسی و داستان نویسان با سابقه استان سمنان، عاطفه شمس الدین، مقصود پرهیز جوان و مهدی زارعی، تشکیل دادند و پس از پایش و داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره آثار برگزیده در هر سطح را به منظور دریافت جوایز نقدی، لوح سپاس و تندیس جشنواره را به شرح زیر معرفی کردند:

در بخش دانشجویی:

داستان پشت پنجره به نویسندگی خاطره شیوندی مقام اول، آن زن تویی که ایستاده‌ای به قلم سیده‌طاهره موسوی مقام دوم جشنواره را کسب کردند. در این بخش هیات داوران اثری را به عنوان مقام سوم معرفی نکرد.

 در بخش دانش‌آموزی:

دنیا اسکندر زاده با داستانی به عنوان گلی در دقیقه نود به مقام نخست رسید و از سوی هیات داوران در خصوص معرفی نفرات دوم و سوم در این بخش اعلام نظرصورت نگرفت.

بخش خانواده شهداء و ایثارگران

 چهل سال حسرت، به نوسیندگی محسن کاویانی مقام اول را از آن خود کرد و نفرات دوم و سوم این بخش توسط هیات داوران معرفی نشد.

دربخش آزاد جشنواره:

مهیا ملائی صاحب اثر آب، خاک، آتش نفر اول، سهیلا سپهری با داستان گل نرگس من نفر دوم و مریم ملائی نویسنده دهمین رووژ نفر سوم جشنواره شدند..

همچنین هیات داوران، داستان‌های؛ کربلا 61 کیلومتر، به قلم سیدحسین یادگارنژاد، خرما، به نگارش سیدقادر حسینی، گیسوان سیاهت، نوشته زهرا جعفری زاده، تخریبچی، اثر بهروز زارعی و بیخوابی، داستانی از فاطمه حلیمیان را شایسته دریافت لوح سپاس و تندیس جشنواره دانست.

در ادامه دبیر علمی جشنواره با اعلام خبر رونمائی از طرح روی جلد کتاب آثار برگزیده جشنواره افزود: تهیه، تنظیم، چاپ و انتشارکتاب آثار برگزیده جشنواره با همکاری و مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در دستور کاردبیر خانه جشنواره قرار گرفت تا این مهم نیز به زیور طبع آراسته شود و دراختیار علاقمندان قرار گیرد.

کد خبر: 1172411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =