اشتراکات اهل سنت و تشیع در بحث مهدویت برجسته شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اعتقاد مشترک اهل سنت و تشیع در بحث ظهور امام زمان(عج) باید برجسته و از پرداختن به اختلافات، پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از سنندج، نشست تخصصی مهدویت و انتظار از دیدگاه مذاهب اسلامی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و با محوریت «مهدویت محور وحدت مسـلمین، مهدویت محور انتظار و رفتار اجتماعی، مهـدویـت و آینده‌ی جهان و مهدویت و نظام خانـواده» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد.

کسب عنوان برتر جشنواره «امامت و مهدویت» توسط دانشگاه آزاد اسلامی کردستان

در این نشست که با تولیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کردستان و همکاری دبیرخانه مهدویت و امامت، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود و سازمان تبلیغات اسلامی کردستان در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی واحد سنندج برگزار شد، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به تشریح مسایل مختلف در خصوص امامت و ولایت امام زمان (عج) پرداختند.

قباد میمنت آبادی در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم به مدعووین و حاضرین در جلسه, طی سخنانی اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را تبریک گفت.

در ادامه جلسه استاد مدعو حوزه و دانشگاه گفت: اعتقاد مشترک اهل سنت و تشیع در بحث ظهور امام زمان(عج) باید برجسته و از پرداختن به اختلافات، پرهیز شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدامین بالادستیان روز دوشنبه در نشست تخصصی "مهدویت و انتظار از دیدگاه مذاهب اسلامی" در دانشگاه آزاد واحد اسلامی سنندج اظهار کرد: اهل سنت هم به مانند تشیع به قطعی بودن ظهور امام زمان(عج) اعتقاد کامل دارند و این موضوع باید دستمایه ای برای حفظ وحدت باشد.

وی عرصه ولادت امام زمان(عج) را چالشی ترین موضوع بین تشیع و اهل سنت و آن را فرع بر مسئله امامت دانست و افزود: یکی از محورهای مشترک در روایات اهل سنت و تشیع درباره مهدویت، نام و نسب امام مهدی است که هر ۲ مذهب آن امام را از اهل بیت پیامبر(ص) و نسل امیرالمومنین(ع) می‌دانند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طبق روایات اهل سنت، انکار قیام امام زمان(عج) نشان از متقی نبودن فرد مسلمان است، اضافه کرد: محور دیگر دیدگاه مشترک تشیع و تسنن راجع به سیمای امام مهدی(عج) است.

حجت الاسلام بالادستیان یادآور شد: بر اساس روایات اهل سنت و تشیع، یاران امام مهدی حلقه ای ۳۱۳ نفره هستند که در مسجدالحرام با حضرت ولی عصر بیعت می کنند.

وی تاکید کرد: باید چهره منجی را همراه با حفظ وحدت بشناسانیم و معرفی کنیم و این مهم نیازمند توجه به قرآن و سنت و روایات است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اهل سنت در کردستان در بحث مهدویت اعتقاد عمیقی دارند و باید این موضوع بررسی و مشترکات آن با تشیع رسانه‌ای و اشاعه شود.

حجت الاسلام بالادستیان با بیان اینکه بحث موعود و آخرالزمانی فقط مربوط به مسلمانان نیست، اظهار کرد: برخی صاحب نظران غربی نیز درباره این موضوع کتاب و مقاله نوشته اند و شاید بهتر از ما عمل کرده اند.

وی ادامه داد: گاهی جامعه با مشکلات اقتصادی مواجه می شود که در کنار مطالبه گر بودن از دولت و مسئولان، باید زندگی خودمان را هم مروری کنیم، چرا که برخی از مشکلات و گرفتاری ها به عدم توجه به معنویات بر می گردد.

شعرخوانی دانشجوی واحد مائده زارعی در مدح حضرت مهدی(عج) و سخنرانی دکتر محمّد شیخ احمدی از اساتید اهل سنت دانشگاه از سایر برنامه‌های این نشست بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =