توضیحات طحان نظیف درباره تمدید زمان اخذ رأی/ ۲۵۰هزار نیرو مسئولیت انتخابات را برعهده دارند

سخنگوی شورای نگهبان درباره تمدید زمان اخذ رأی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی طحان نظیف،سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور، گفت: از ماهها قبل عوامل اجرایی کشور دستگاههای انتظامی،شورای نگهبان برنامه ریزی متعددی داشتند و با آغاز فرایند شاهد حضور مردم پای صندوق رای بودیم.

بیشتر بخوانید:

آغاز انتخابات مجلس و خبرگان در کشور / مقامات لشکری و کشوری کجا رای دادند + فیلم و عکس

وی اظهار کرد: گزارش و مشکل خاصی را از ابتدای صبح نداشتیم، گزارشان جزئی در مورد تاخیر کار  شعب بود که مشکلات رفع شد. جای تشکر از عوامل اجرایی داریم و در بازدیدی که از ستاد انتخابات داشتیم فرآیند به صورت روان در حال طی شدن است.انتخابات الکترونیکی در چهار حوزه  آبادان،ملایر، قم و رشت به صورت روان در حال انجام است.

طحان نظیف تصریح کرد: از مردم درخواست داریم در زمان اولیه آرای خود را به صندوق ها بیندازند و این کار به ساعات پایانی نیندازند.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در حوزه امنیت انتخابات نداشتیم،گفت: حسب اعلام بیش از ۲۵۰هزار نیرو مسئولیت انتخابات را برعهده دارند. 

وی تصریح کرد: طبق شواهد درصد مشارکت خوب بوده است و حتی  نسبت به انتخابات مجلس  یازدهم این مشارکت بهتر بوده است. اما آمار نهایی و تکمیلی را پس از اتمام فرایند اعلام می کنیم. حسب گزارش های میدانی کار روان در حال  انجام است 

سخنگوی شورای نگهبان در مورد اینکه چه تعداد تعرفه تا کنون توزیع شده است،گفت: حسب پیش بینی ها میزان تعرفه برای هر شعب پیش بینی شده است و اگر از درصدی که پیش بینی شده است نیاز باشد تامین می شود.  تا الان مشکل خاصی برای تعرفه نداشتیم و تعرفه به میزان کافی است.

طحان نظیف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره روند تمدید ساعت رأی‌گیری، گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان رأی‌گیری ۱۰ ساعت یعنی از ساعت ۸ تا ۱۸ است که وزارت کشور ۳ ساعت اول را خودش می‌تواند تمدید کند و برای ساعات بعدی باید حتماً با شورای نگهبان هماهنگی و مشورت را داشته باشد.

وی از مردم خواست تا حتی‌المقدور سعی کنند از همین ساعات باقی مانده استفاده کنند و رأی‌گیری را به ساعات پایانی موکول نکنند تا با ازدحام مواجه نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =