انجام زایمان طبیعی بدون درد با روش های پیشرفته در بیمارستان دانشگاه آزاد شاهرود

عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از اجرای روش زایمان طبیعی کاملا بی درد در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) وابسته به این دانشگاه و با آخرین فنون پیشرفته دنیا خبر داد.  

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یوسف کلوخی در این زمینه اظهار کرد: برای زایمان بی‌درد روش‌های متعددی وجود دارد اما هیچ کدام به اندازه بی‌حسی موضعی موثر نیستند و دنیا هم این روش را قبول دارد یعنی با روش بی‌حسی مریض ذره‌ای درد را احساس نمی‌کند.

وی افزود: درد زایمان از دردهای شدیدی است که معمولاً اگر تسکین داده شود می‌تواند جلوی آمار سزارین را بگیرد چرا که اکثر زنان باردار از درد زایمان می‌ترسند و تن به سزارین می‌دهند.

این متخصص بیهوشی اظهار کرد: با توجه به اینکه می‌دانیم سزارین یک عمل جراحی است و پر ریسک و می‌تواند خطراتی برای مادر و فرزند داشته باشد بنابراین در صورتی که بتوانیم درد را در زایمان کنترل کنیم می‌توانیم آمار سزارین را به طور محسوسی پایین بیاوریم و مادران را تشویق به زایمان طبیعی نماییم.

عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه یکی از اهداف ما پایین آوردن درد زایمان است تصریح کرد: درد زایمان از قدیم به روش‌های مختلفی کنترل می‌شد که در حال حاضر بهترین روش جلوگیری از این درد بی حسی‌های موضعی یا منطقه‌ای است. یعنی روش اسپاینال، اپیدورال و تا حدی هم کرال و با این روش ها تقریباً ۱۰۰درصد درد زایمان از بین می‌رود و اصلاً مادر باردار دردی را حس نمی‌کند. وی تاکید کرد: در بیمارستان خاتم الانبیاء دانشگاه آزاد شاهرود تاکنون بیش از ۵۰ مورد زایمان با این روش انجام شده که همگی موفقیت آمیز بوده است.

وی در مورد ایمنی این روش زایمان نیز گفت: در ضمن اینکه این نوع زایمان انجام می‌گیرد مانیتورینگ هم صورت می‌پذیرد یعنی هم قلب و هم فشار خون و کلاً علائم حیاتی را در دستگاه کنترل می‌کنیم و باید بگویم این روش یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های زایمان بدون درد است.

کلوخی از مادران باردار خواست تا به جای روش سزارین که خطرات خاص خود را دارد با مشاوره با پزشک و معاینات پیش از زایمان به سمت زایمان طبیعی با روش ذکر شده بروند تا زایمانی با صحت و سلامت داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =