آمریکا: روسیه ۷۰۰۰ نیروی نظامی دیگر در مرزهای اوکراین مستقر کرده است

یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد دولت روسیه در حال تقویت نیروهای نظامی در مرزهای اوکراین و آماده شدن برای حمله به این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک مقام ارشد در دولت بایدن که نخواست نامش فاش شود مدعی شد: روسیه به دروغ می‌گوید در حال خروج نیروهای نظامی خود از مرزهای اوکراین است. مسکو بر خلاف ادعاهای پوتین در حال تقویت حضور نظامی خود در امتداد مرزهای اوکراین است و تا روز چهارشنبه بیش از ۷۰۰۰ نیروی نظامی دیگر در این مناطق مستقر کرد.

به گفته خبرگزاری رویترز، این مقام ارشد آمریکا تاکید کرد: دولت پوتین در حالی ادعا می‌کند که می‌خواهد روند دیپلماتیک را برای حل بحران اوکراین پیگیری کند که خود در حال تقویت حضور نظامی در مرزهاست.

این مقام ارشد آمریکا تاکید کرد: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد دولت پوتین به دنبال بهانه‌ای برای توجیه حمله نظامی خود به اوکراین است.

آمریکا و برخی کشورهای غربی از روز گذشته اخباری را منتشر کرده اند که در آن مدعی هستند روسیه برخلاف اخبار منتشره در حال افزایش و تقویت حضور نظامی خود در مرزهای اوکراین است. رییس کل اطلاعات و امنیت استونی اعلام کرده روسیه قصد دارد در حمله‌ای محدود برخی نقاط کلیدی اوکراین را محاصره کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =