دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه میزبان جشنواره‌ وحدت

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی، همواره تلاش کرده است تا با برگزاری برنامه‌های مختلف، از جمله جشنواره‌های علمی و فرهنگی، به تقویت وحدت و همدلی در جامعه کمک کند. جشنواره شعر وحدت نیز یکی از این برنامه‌ها است که با هدف ترویج مفاهیم وحدت و برادری بین مسلمانان برگزار می‌شود.

دکتر عادل اعظم انهر در گفت و گوی اخیر خود با خبرنگار ایسکانیوز با تاکید بر نقش مهم دانشگاه در ترویج فرهنگ وحدت با اشاره به جشنواره وحدت اظهار داشت: در این جشنواره، اشعار برگزیده از سراسر کشور و کشورهای همسایه در رابطه با وحدت جمع‌آوری شده و به چاپ خواهد رسید. همچنین، دفتر تقریب مذاهب دانشگاه با فعالیت‌های مستمر خود، به تعمیق شناخت و درک متقابل بین مذاهب اسلامی کمک می‌کند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان، بر اهمیت وحدت و همدلی در مقابله با این توطئه‌ها تاکید کرد و گفت: دشمنان اسلام با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی، به دنبال تضعیف قدرت اسلام هستند. اما با هوشیاری و بصیرت مردم ایران، این توطئه‌ها تاکنون ناکام مانده است.

اعظم انهر در ادامه، با اشاره به آیه قرآن "وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ"، بر ضرورت وحدت و انسجام بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم به صراحت بر وحدت و انسجام امت اسلامی تاکید کرده است و ما نیز باید با عمل به این فرمان الهی، در برابر دشمنان مشترک ایستادگی کنیم.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، در پایان سخنان خود، با اشاره به اهمیت گفتگو و تعامل بین مذاهب اسلامی، بر ضرورت برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک بین علما و اندیشمندان شیعه و سنی تاکید کرد و گفت: با تقویت گفتگو و تعامل بین مذاهب اسلامی، می‌توانیم جلوی نفوذ افکار انحرافی و تکفیری را بگیریم و وحدت و همدلی بین مسلمانان را بیش از پیش تقویت کنیم.

خبرنگار: حدیث قادری

انتهای خبر/

کد خبر: 1242616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =