مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸ آذر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در یکشنبه (۲۸آذرماه) را در ادامه می‌خوانید:

همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه؛
نشست دانشگاهیان و حوزویان چهارمحال و بختیاری در مصلای شهرکرد برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه مراسمی با حضور حجت الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، آیت‌اله اسلامیان نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، غلامعلی حیدری، استاندار استان چهارمحال و بختیاری، روسا و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان و طلاب حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: حوزه و دانشگاه باید در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تمدن نوین اسلامی مقوله وحدت و هم افزائی خود را در ابعاد فردی و اجتماعی بازتعریف کنند.

نادر پور ارشد بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه با توجه به اینکه دارای وزن و اعتبار اجتماعی بوده و هستند باید جدی تلقی شده و از آن صیانت کرد.

وی توضیح داد: وحدت مقوله‌ای مقدس و مبارک است و اینکه پیوند میان حوزه و دانشگاه با این واژه توسط حضرت امام خمینی (ره) تبیین شده خود نیز آثار و برکات فردی و اجتماعی قابل توجهی را در عمل داشته و انتظار است در پرتو آن استفاده‌های بیشتری را چه در ساحت نظر و عمل و چه در ابعاد فردی و اجتماعی رقم زد.

منتخب دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود، وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند به معنای لزوم هم‌افزایی و تقویت هر یک از سوی دیگری باشد. در این مسیر، همدلی‌ها می‌تواند موجب تسریع و تسهیل در هم‌افزایی شود.

پورارشد اظهار کرد: امروز و در همین راستا شاهد جلوه‌هایی از وحدت حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بوده و هستیم. جدای از تعاملات فردی و شخص حوزویان و دانشگاهیان استان، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز همواره برنامه‌های مشترک را برگزار کرده  که نمود بارزی از وحدت حوزویان و دانشگاهیان است.

وی یادآور شد: یکی از نمونه های تاریخی و پر برکت جلوه‌های وحدت حوزه و دانشگاه تعاملات فکری و مطالعاتی علامه جعفری و پروفسور حسابی بوده است که هنوز هم آثار خود را در پی دارد و می‌تواند الگویی برای حوزویان و دانشگاهیان باشد.

در این نشست که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، ۱۵ منتخب از دانشگاه‌های استان و حوزه‌های علمیه مطالب و پیشنهاداتی را در خصوص وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه مطرح کردند.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸ آذر

خبرگزاری‌ها و مجلات مکتوب جای خود را به فضای مجازی می‌دهند

        معاون آموزش و پژوهش باشگاه خبرنگاران دانشجویان ایران (ایسکانیوز) گفت: با تغییر شکل اطلاع‌رسانی در دنیای رسانه‌ها خبرگزاری‌ها و مجلات مکتوب به دلیل دسترسی آسان جای خود را به فضای مجازی می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از سمنان،  مصطفی مسلمی در جلسه هم‌اندیشی ایجاد دفاتر این باشگاه در استان سمنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با تأکید بر فعال کردن ۲۲ شعبه باشگاه خبرنگاران ایسکانیوز در کشور گفت: در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد فضاهای مجازی ماهیت اطلاع‌رسانی دست‌خوش تغییر است و اگر نتوانیم با این شرایط خود را همگام سازیم در عرصه اطلاع‌رسانی عقب خواهیم ماند.

وی با اشاره به پتانسیل بالای دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجویان و امکانات دانشگاهی و رسانه‌ای آن اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با رسانه‌هایی چون خبرگزاری آنا، روزنامه مکتوب فرهیختگان و باشگاه خبرنگاران ایسکانیوز، سال‌ها در امر اطلاع‌رسانی تلاش کرده است و اینک باشگاه خبرنگاران ایسکانیوز خود را برای اطلاع‌رسانی در فضای جدید آماده می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در این جلسه اعلام کرد: باشگاه خبرنگاران دانشجویان ایران(ایسکانیوز) برای استعدادیابی و پرورش دانشجویان با استعداد، اقدام به ایجاد یک شبکه قوی اطلاع‌رسانی همراه با آموزش و استفاده از امکانات خود کرده است که می‌تواند منجر به اشتغال‌زایی در آینده برای دانشجویان شود.

 جلسه هم‌اندیشی باشگاه خبرنگاران ایسکانیوز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور مسلمی معاون آموزش و پژوهش ایسکانیوز، صادقچه دبیر فضای مجازی ایسکانیوز، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و جمعی از فعالان کانون‌های دانشجویی و فعالان دانشجویی روز گذشته در سالن جلسات حوزه ریاست واحد سمنان برگزار شد.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸ آذر
 وحدت حوزه و دانشگاه گره از مشکلات جامعه امروز می‌گشاید

سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با تجلیل از مقام علمی و معرفتی علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی با حضور فرزند ارشد علامه استاد عبدا... حسن‌زاده آملی و شاگرد مبرز علامه، استاد هادی عباسی خراسانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گرامی داشته شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی،  محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دراین همایش گفت: وحدت دو پایگاه فکری حوزه ودانشگاه می‌تواند گره از مشکلات جامعه امروز بگشاید.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ومشهد مفتخر به حضور اندیشمندان حوزه در کنار اساتید دانشگاه است، اظهار کرد: مایه مباهات این مجموعه دانشگاهی است که امروز توانسته با ظرفیت‌های بی نظیر و بی بدلیل خود سهم کوچکی در پیشبرد اهداف نظام بویژه اهداف بنیانگذار کبیر انقلاب داشته باشد.

مرادی با بیان اینکه دانشگاه محل و مرجع تضارب آرا و ارتباط با جامعه است، تصریح کرد: این دو پایگاه فکری اگر بتواند با رویکرد حل مسائل ومعظلات جامعه نقش‌آفرینی کنند، بسیاری از بدخواهان نظام ناامید خواهند شد و توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با برخورداری از ۳۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف و حدود ۶۰۰ استاد عضوهیات علمی توانسته سهم بسیار ارزشمندی در توسعه، تولید و پیشرفت علوم و همچنین گسترش فضای انقلابی و ترویج وتعمیق باورهای مذهبی داشته باشد.

در این مراسم که با حضور فرزند ارشد علامه استاد عبدا... حسن زاده آملی و شاگرد مبرز علامه استاد هادی عباسی خراسانی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مسئولین و اساتید حوزه و دانشگاه و دانشجویان این دانشگاه همراه بود از مقام علمی و معرفتی علامه ذوالفنون حسن زاده آملی تجلیل به‌عمل آمد.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸ آذر

برای اولین بار به همت دانشگاه آزاد اسلامی:

اشتغال هم‌زمان با تحصیل دانشجویان در صنعت و جامعه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: اشتغال هم‌زمان با تحصیل دانشجویان در صنعت و جامعه با عنوان طرح پویش با هدف هماهنگی سطح دانش و مهارت ورزی در دانشجویان بر مبنای نیاز صنایع، به همت دانشگاه آزاد اسلامی، در استان سمنان برگزار می‌شود.

عبدالله خالصی دوست در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در سمنان با تأکید بر ایجاد تعامل و آمادگی جذب کارآموز در صنایع مختلف و نیاز صنایع اظهار کرد: با تعاملی که بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با صنایع مختلف برای جذب کارآموز صورت گرفته، دانشجویان می‌توانند از یک تا ۸ ترم در قالب طرح پویش در بخش صنعت مشغول به فعالیت شده و تجربه‌اندوزی کنند.

وی افزود: توانمندسازی و ارتقاء مهارت شغلی، آشنایی با محیط کار هم‌زمان با تحصیل، آشنایی دانشجویان با علایق حرفه‌ای خود، در اولویت قرارگرفته استخدام، ایجاد انگیزه تحصیلی، ظهور ایده‌های جدید کارآفرینی و دانش‌بنیان، کمک هزینه تحصیلی را می‌توان از فواید این طرح  نام برد.

خالصی دوست تصریح کرد: در مدت اشتغال دانشجویان در صنایع، دانشگاه نهایت همکاری را در چیدمان برنامه کلاسی انجام می‌دهد تا دانشجویان عمده وقت خود را در صنایع بگذرانند و دستمزدی که دریافت می‌کنند به‌عنوان کمک شهریه در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح پویش، به‌طور آزمایشی در حال اجراست، اضافه کرد: واحدهای کارورزی تحت پوشش طرح پویش، بر اساس دستورالعمل دروس مازاد تعبیه شده که برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۶ واحد، مقطع کارشناسی پیوسته ۸ واحد و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ۴واحد است.

وی به تلاش‌های انجام شده برای تحقق طرح پویش در واحد سمنان اشاره کرد و گفت: در همین راستا برنامه‌ریزی برای بازدید از کارخانه تولیدی کفش بهمن صورت پذیرفت که طی آن هیاتی متشکل از رئیس، معاونین و جمعی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور در این کارخانه از سالن تولید و بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

خالصی دوست افزود: در این بازدید پس از بررسی زمینه‌های همکاری و نیازهای تخصصی در هر بخش، مقرر شد دانشگاه دانشجویان علاقه‌مند را به این کارخانه معرفی کند.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸ آذر

برگزاری پویش ملی «حاج‌قاسم» در دانشگاه آزاد اسلامی‌ چهارمحال و بختیاری 

پویش ملی «حاج‌قاسم» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پویش سراسری «حاج‌قاسم» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

«شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اتحاد ملی»، «حاج‌قاسم و ولایت فقیه»، «ابعاد جهانی وداع باشکوه و تاریخی با شهید سلیمانی در جهان»، «حاج قاسم و دنشجویان»، «راز محبوبیت حاج‌قاسم» و «نگاه حاج‌قاسم به حجاب و عفاف» از محورهای این پویش است.

شرکت‌کنندگان می‌توانند در پنج بخش عکس، فیلم و کلیپ، پادکست، طراحی و فضای مجازی آثار خود را به دبیرخانه پویش به نشانی iaushk.nahad.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۰۳۸۳۳۳۶۱۰۸۲ و ۰۳۸۳۳۳۶۱۰۶۸ تماس بگیرند.

پویش ملی «حاج‌قاسم» تا ۱۷ دی‌ماه ادامه دارد.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸ آذر

برگزاری کنفرانس ملی الکترونیکی پژوهش‌های کسب و کار اخلاقی در واحد یزد 

نخستین کنفرانس ملی الکترونیکی پژوهش‌های کسب و کار اخلاقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیور به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، نخستین کنفرانس ملی الکترونیکی پژوهش های کسب و کار اخلاقی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این کنفرانس گفت: از آثار نهادینه‌شدن کسب نان حلال، مدیریت اخلاقی کسب و کارهاست و کار و تولید و اشتغال در اسلام یک عبادت است و در دین اسلام به پرهیز از ربا، غش در معامله و گرانفروشی و کم‌فروشی توصیه شده است.

معصومه طباطبایی خاطرنشان کرد: کسب روزی حلال و دوری از کم‌فروشی تنها ویژه فروشندگان و تجارت نیست، بلکه استادان دانشگاه در تدریس و دانشجویان در کسب علم را نیز شامل می‌شود و برای هر شغلی حتی مدیران جامعه اسلامی صدق می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد نیز در این کنفرانس گفت: اگر بخواهیم در کسب و کار و تجارت موفق شویم، باید افراد را در حوزه اخلاق توانمند کنیم. در انقلاب کارآفرینی که بعد از انقلاب صنعتی و انقلاب اینترنت اتفاق افتاد به دلیل رشد فزاینده کسب و کار در جهان، بیشتر به سمت اهمیت اخلاق در کسب و کار حرکت کردیم.

محمدرضا دهقانی اشکذری گفت: در گستره اخلاق علاوه بر اخلاق فردی اخلاق جمعی نیز مطرح است، یعنی اگر بخواهیم در کسب و کار و تجارت در کشورها موفق شویم، افراد را باید در حوزه اخلاق توانمند و چارچوب‌ها، هنجارها و ارزش‌های اخلاقی را به آنها منتقل کنیم و فضای جامعه را اخلاق‌محور و نهادینه کرد.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸ آذر

کد خبر: 1122540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =