جزئیات اهدای شیر مادر اعلام شد

رئیس بیمارستان کودکان مفید با اشاره به راه‌اندازی بانک شیر در این بیمارستان، نحوه دریافت شیر اهدایی و آزمایش سلامت آن را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شمس‌ الله نوری ‌پور با بیان اینکه تاریخچه اهدای شیر به سال ۱۹۱۰ برمی ‌گردد، اظهار کرد: سابقه راه‌ اندازی اولین بانک شیر در اتریش متعلق به بیش از ۱۰۰ سال پیش است.

بیشتر بخوانید:

ارتباط گریه نوزاد و جاری شدن شیر مادر چیست؟

این فوق تخصص طب نوزادی و پیرامون تولد افزود: ایجاد بانک شیر در کشورهای مختلف سابقه طولانی دارد، کشور ایران در خاورمیانه نیز سابقه درخشانی در این زمینه دارد، به طوری که بیش از ۱۵ بانک شیر در کشور فعالند.

وی با اشاره به اینکه در روند اهدای شیر قطعا زنجیره سرد رعایت می‌ شود، گفت: در هر مرحله از آزمایش، اگر شیر اهدایی میکروبی داشته باشد، از چرخه مصرف خارج خواهد شد.

نوری ‌پور از ایجاد بانک شیر در بیمارستان کودکان مفید خبر داد و گفت: تامین تجهیزات، ایجاد فضای لازم و طراحی داخلی بانک شیر با همکاری بین بخشی صورت گرفته است.

رئیس بیمارستان کودکان مفید با اشاره به اینکه هدف اصلی ایجاد مرکزی تحت عنوان بانک شیر، تغذیه کودکانی است که در بازه زمانی خاص و یا به طور کلی، امکان استفاده از شیر مادر را ندارند، ادامه داد: فواید تغذیه با شیر مادر خصوصا در کودکان نارس که در بخش‌های مراقبت ویژه بستری ‌اند، ثابت شده است.

وی اضافه کرد: برای مثال مادری که به دلیل مشکلات جسمی تحت عمل جراحی قرار گرفته و در بازه زمانی خاص امکان تغذیه نوزاد را با شیر خود ندارد، می ‌تواند از امکانات بانک شیر بیمارستان برای تغذیه شیرخوار استفاده کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =