روسیه: غرب در پی تحمیل قوانین خود به دنیاست

وزیر خارجه روسیه رویکرد مستبدانه کشورهای غربی برای دیکته قوانین خود به دیگر کشورها را به چالش کشید.

به گزارش  گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری سانا، وزیر خارجه روسیه می‌گوید کشورهای غربی بر آن هستند تا قوانین خود را به جای قوانین بین المللی به دنیا تحمیل کنند.

سرگئی لاوروف در مصاحبه با روزنامه کومرسانت گفت تلاش مداوم کشورهای غربی برای جایگزینی ابزارهای حقوق بین الملل، که در حال حاضر با قوانین آن‌ها از جمله تحریم‌ها و مداخلات در تعارض است، نشان دهنده عطش بسیار آن‌ها برای تحمیل قوانین متناسب با خود در عرصه بین المللی است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد کشورهای غربی از طریق توسل به تحریم ها، اقدامات اجباری غیرقانونی و سایر ابزارهای فشار بر کشورهای حاکم، در پی تحمیل قاعده‌ای استبدادی در امور بین الملل هستند.

لاوروف خاطرنشان کرد آن‌ها از این واقعیت متنفر هستند که روسیه در کنار کشورهایی قرار دارد که با توطئه‌ها و قمار غرب و همزمان با حملات تروریستی بین المللی مقابله می‌کنند، همان چیزی که در سوریه اتفاق می‌افتد، بنابراین آن‌ها وانمود می‌کنند که مسکو به دنبال یک رویکرد خصمانه است.

وزیر خارجه روسیه افزود: منشور سازمان ملل متحد براساس قوانین بین المللی است که توسط همه کشورهای جهان تنظیم و تصویب شده است و نه توسط یک گروه از کشورها. در حالی که قوانینی که قدرت‌های غربی به دنبال تحمیل آن هستند فاقد هرگونه محتوا بوده و اگر کسی به گونه‌ای عمل می‌کند که با آن‌ها مغایرت داشته باشد، مستقیماً به نقض قوانین متهم می‌شود بدون اینکه ادله‌ای در این خصوص ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 1101075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =