آخرین تحولات اوکراین| روسیه: ارسال تسلیحات به کی‌یف وضعیت میدان نبرد را تغییر نمی‌دهد

۵۸ کشور جهان، یعنی کمتر از یک سوم اعضای سازمان ملل از بیانیه مشترک ضدروسی درباره درگیری‌های نظامی در اوکراین حمایت کردند که در آن از سیاست مسکو در این رابطه انتقاد شده و خواستار توقف فوری اقدامات نظامی روسیه در خاک اوکراین شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مقامات پنتاگون اعلام کردند که تحویل برخی از انواع تسلیحات گنجانده شده در بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده به اوکراین ممکن است از یک تا سه سال طول بکشد.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین| روسیه: درخواست غیرنظامی کردن منطقه اطراف نیروگاه زاپوروژیه غیرمسئولانه است

"کالین کول" معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی بامداد امروز، پنج شنبه در یک کنفرانس خبری در این باره توضیح داد: در خصوص تسلیحاتی در نظر گرفته شده در بسته جدید کمک نظامی باید بگویم که صحبت بر سر سیستم‌هایی است که قرارداد و تولید آنها ماه‌ها طول کشیده و ارسال آنها به اوکراین، در برخی موارد از یک، دو یا سه سال طول خواهد کشید.

این مقام پنتاگون یادآور شد که تحویل هواپیماهای جنگی به اوکراین نیز همچنان یک گزینه است و پنتاگون در حال بررسی ارائه این مسئله است، ولی این طرح هنوز مورد تایید قرار نگرفته و تصمیم نهایی درباره آن اتخاذ نشده است.

معاون وزیر دفاع آمریکا افزود: ما انتظار داریم که نیروهای مسلح اوکراینی بتوانند ظرف چند سال به طور کامل به سلاح‌های استاندارد ناتو روی بیاورند، در حالی که اوکراین احتمالاً سیستم‌های تولید خود را نیز خواهد داشت.

این مقام پنتاگون یادآور شد، بسته جدید حدود ۲.۹ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین از سوی ایالات متحده، واقعاً هدف ارائه نیازهای ارتش اوکراین در میان مدت و بلندمدت را دنبال کرده و این مسئله ارتباطی به درگیری‌های امروز، فردا یا هفته آینده ندارد. کال تاکید کرد که صحبت بر سر  توانایی اوکراین برای دفاع از خود است و رسیدن به این هدف ممکن است چندین سال طول بکشد.

به گفته وی، پنتاگون تامین موشک‌های هدایت شونده GMLRSبرای نظامیان اوکراینی را بالاترین اولویت می‌داند، زیرا واشنگتن امیدوار است با کمک آنها سرعت آزادسازی مناطق اشغال شده توسط نیروهای روسی را کاهش دهد.

این توضیحات به این دلیل داده شد که روز چهارشنبه، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، بسته کمک نظامی بزرگی را برای اوکراین اعلام کرد. کاخ سفید توضیح داد که بر اساس برآوردهای تقریبی، مبلغ این کمک نظامی به ۲.۹ میلیارد دلار می رسد.

پیش از این سخنگوی وزارت دفاع فاش کرده بود که ایالات متحده از سال ۲۰۱۴ به این طرف، بیش از ۱۵.۵ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.

مقامات مسکو بارها یادآور شدند که کشورهای غربی، به‌خصوص ایالات متحده، با ارسال انواع تسلیحات نظامی به اوکراین، در واقع همدست و حامی جنایات مقامات کی‌یف علیه مردم  غیرنظامی در این کشور هستند.

چند روز قبل، سرهنگ بازنشسته داگلاس "مک گرگور"، مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا ابراز عقیده کرد که ایالات متحده به مدت ۱۰ سال به اوکراین سلاح ارسال کرده و این کشور را علیه روسیه تحریک کرده است و بدین ترتیب مقامات واشنگتن در وخامت وضعیت کنونی در منطقه دونباس سهیم هستند و موضع گیری آنها در قبال حوادث اوکراین جای تعجب دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =