به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیأتهای امنا و هیأت جذب در آیین گشایش طرح تعالی منش استادی مهارتهای ناب شاگردپروری با بیان اینکه نزدیک دو سال بر روی طرح تعالی منش استادی کار شده است، گفت: مدیریت حاکم بر وزارت علوم فعلی مدیریت علمی است و عالمان حاکماند. مدیران آموزش عالی فعلی، با پژوهش دست و پنجه نرم کرده و تولید فناوری کردهاند.
بیشتر بخوانید:
دعوت رئیس جمهور از دانشگاهها برای حل مشکلات کشور
وی خاطر نشان کرد: کسی که پای کار این کشور میآید، عاشق این کشور و مردم میشود.
قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه دستورالعملهای مختلفی برای تشویق اساتید تصویب شده است، گفت: ضروری است نواستادان این آییننامهها را مطالعه کنند و با آنها آشنا شوند تا بتوانند از آنها بهره ببرند.
سلیمانی به پایههای تشویقی اشاره کرد و گفت: برای تدوین آیین نامه پایههای تشویقی ساعتها وقت گذاشته شده و از حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر نظرخواهی شده است.
در این آییننامه امکان دریافت سالانه ۲ پایه تشویقی وجود دارد، گفت: اگر استادی برنامهریزی داشته باشد، با استفاده از این آییننامه میتواند تا ۷۰ سالگی به تدریس بپردازد.
وی خاطر نشان کرد: در این آییننامه به حوزههای مختلف فرهنگی، آموزشی، فناوری و پژوهشی پرداخته شده است.
قائممقام وزیر علوم در مورد تصویب آییننامه پژوهانه اساتید تازه استخدام گفت: است آییننامه به تازگی تصویب شده و در برخی دانشگاهها در حال اجرا است.
سلیمانی همچنین خاطر نشان کرد: آییننامههای سرآمد فرهنگی، سرآمد آموزشی، سرآمد پژوهشی و سرآمد فناوری نیز در حال تصویب در هیأتهای امنا است. همچنین تعاملات بینالمللی نیز از نکات مهمی است که در دستور کار هیأتهای امنا قرار دارد.
به گفته سلیمانی؛ سال گذشته حقوق اساتید حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.
قائم مقام وزیر علوم با اشاره به جذب دانشجوی از طریق استاد محوری گفت: موضوع استاد محوری در حال توسعه است و در این طرح استاد میتواند دانشجوی استاد محور بگیرد.
وی در ادامه به برنامههای وزارت علوم برای در نظر گرفتن استاد راهنما و استاد راهبر برای دانشجویان نوورود اشاره کرد.
سلیمانی در مورد اصلاح آییننامه ارتقا گفت: این آییننامه باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.
رئیس مرکز هیأتهای امنا و هیأت جذب وزارت علوم با تاکید بر اینکه اساتید باید چند بعدی باشند، به اساتید تازه استخدام توصیه کرد: نباید مقاله را دست کم گرفت. هرکس کار پژوهشی کند، باید برونداد داشته باشد. ممکن است برونداد آن مقاله، کتاب و سخنرانی باشد؛ نمیتوان گفت مقاله و کتاب بد است باید از فرصتها استفاده کرد.
پایان پیام/
نظر شما