کنعانی: دولت سیزدهم تمام تلاشش را برای تامین منافع ملی به کار بست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آغاز نشست خبری امروز خود، فرا رسیدن ماه محرم را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی در این نشست همچنین با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حضور باشکوه مردم در این انتخابات گفت: مردم با این حضور ، صفحه زرین دیگری در تاریخ ۴۵ ساله جمهوری اسلامی ایران رقم زدند.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: آمریکا در برقراری آتش‌بس جدی نیست

وی ادامه داد: برگزاری این انتخابات در دو مرحله و در دو هفته پشت سرهم و آن هم در کمتر از ۵۰ روز بعد از شهادت شهدای خدمت، نشان دهنده عمق مردم‌سالاری دینی در کشور است.

کنعانی افزود: برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف پس از یک رخداد ناراحت و سهمگین با حضور و مشارکت مردم ثبت یک رخداد درخشان در تاریخ تحولات مهم و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه با تبریک به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: نیروهای خدوم وزارت خارجه از تمام ظرفیت‌های حرفه‌ای و کارشناسی خود برای کمک به رئیس‌جمهور منتخب جهت پیشبرد اهداف کشور در راستای تامین منافع ملی کشور استفاده می‌کنند.

کنعانی همچنین از حضور ایرانیان خارج از کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشکر و قدردانی کرد.

تلاش‌ دیپلماتیک دولت سیزدهم در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها ساز و کار مشخص و روشنی دارد و دولت سیزدهم در چارچوب سیاست‌های کلان کشور، تمام تلاش‌های دیپلماتیک خود را تا این لحظه به کار بسته و تا روزی که دولت مسئولیت را بر عهده دارد تمام تلاش‌های خود را در چارچوب ساز و کار تعریف شده ادامه می‌دهد.

کنعانی ادامه داد: اینکه در آینده چطور عمل می‌شود باید منتظر آغاز فعالیت دولت جدید باشیم. البته در دوران رقابت‌های انتخاباتی نامزدها رویکردهای خود را از طرق مختلف به سمع و نظر مردم رساندند.

وی با بیان اینکه در مورد رویکرد دولت آتی در این ارتباط اظهار نظری نمی‌کنم، اظهار کرد: ما در دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای تامین منافع ملی ایران به کار بستیم و در مدت باقیمانده نیز این تلاش‌ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 1236136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =