پرویز آقارخ درگذشت + سوابق

استاد پرویز آقارخ، هنرمند نقاش اصفهانی و یکی از مؤثرترین افراد در ارتقا هنر آکادمیک اصفهان درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عباس عقیلی، پیشکسوت هنرهای تجسمی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: مرحوم آقارخ شخصیت صادق و خوبی داشت و انسانی بسیار محترم و کار او نیز صحیح و بی‌عیب بود. او در تکنیک رنگ و روغن و به‌ویژه نقاشی پرتره و صورت سازی، جزو معدود هنرمندانِ اصفهان بود. من با برادر و پدر مرحومش آن ارتباط داشتم و از برادر ایشان شنیدم که در دفتر خود فوت کرده و از این خبر بسیار شوکه و ناراحت شدم.

در ادامه علیرضا شهریاری، هنرمند پیشکسوت گرافیک نیز اظهار کرد: پرویز آقارخ از پیشکسوتان نقاشی، به‌ویژه نقاشی رئال و هایپررئال بود. او دوره‌های نقاشی نگارگری، نقاشی سنتی و کلاسیک را نیز طی کرد و در آموزشگاه خود واقع در مرکز تجاری چهارباغ، هنرجویان بسیاری را پرورش داده است. او نمایشگاه‌های گوناگون فردی و گروهی در داخل و خارج داشته و تقدیرنامه‌ها و جوایز متعددی را نیز دریافت کرده است. مرحوم آقارخ، یک هنرمند واقعی بود که سرش در کار خودش بود و به تعلیم و تعلم هنرجوهایش می‌پرداخت. او به دنبال خلق آثار بدیهی بود و هیچ‌گاه به دنبال سنت‌گرایی نبود و همیشه دلش می‌خواست کاری فراتر از هنر قبلی را انجام دهد.

پرویز آقارخ، هنرمند پیشکسوت نقاشی در سال ۱۳۴۲ در اصفهان متولد شد. او مدرک دیپلم خود را از هنرستان هنرهای زیبا اصفهان اخذ کرد و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی انیمیشن از ایتالیا است.

مراسم خاکسپاری مرحوم پرویز آقارخ، فردا سه شنبه ۱۹ تیرماه در قطعه نام آوران باغ رضوان اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =