راه‌های انتقال بیماری وبا را بشناسیم

مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: انتقال بیماری وبا از راه مدفوعی-دهانی بوده و از طریق مصرف آب یا غذایی که بطور مستقیم یا غیرمستقیم توسط مدفوع یا استفراغ بیماران مبتلا به وبا آلوده شده است، ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین معصومی در رابطه با بیماری وبا، اظهارکرد: وبا یک بیماری اسهالی حاد است که توسط یک نوع باکتری به نام ویبریوکلرا ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حقایق مهم و باورهای اشتباه درباره سفید شدن مو

وی با بیان اینکه وبا، بیماری است که با شروع ناگهانی اسهال آبکی، بدون درد و همراه با تهوع و استفراغ آغاز می‌شود، افزود: افراد در صورت داشتن علائم بیماری‌های گوارشی (اسهال، استفراغ و غیره) برای پیشگیری از انتقال بیماری به دیگران، اصول بهداشتی را رعایت کرده و برای درمان، سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با راه‌های انتقال بیماری وبا، گفت: انتقال این بیماری از راه مدفوعی-دهانی بوده و از طریق مصرف آب یا غذایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط مدفوع یا استفراغ بیماران مبتلا به وبا آلوده شده است، ایجاد می‌شود.

معصومی با بیان اینکه بیشترین موارد ابتلا به بیماری وبا از اوایل تابستان تا اواخر آبان‌ماه بروز می‌کند، اظهارکرد: وقوع بیماری با توجه به آب و هوای متنوع ایران در همه فصول سال ممکن است.

او با بیان اینکه مراجعه سریع به پزشک در بیماری وبا بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در صورت عدم مراجعه بیماران مبتلا به وبا جهت درمان، به ویژه در موارد شدید بیماری، ممکن است در عرض چند ساعت منجر به کم‌آبی شدید و حتی مرگ بیمار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =