اعلام جزئیات داوری و برنامه‌های جانبی جشنواره بین‌المللی شعر وحدت

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز ، دکتر عادل اعظم انهر، به تشریح جزئیات داوری آثار و برنامه‌های جانبی این جشنواره پرداخت.

مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر وحدت و مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه داوری اشعار توسط اساتید خبره گروه ادبیات انجام خواهد شد، به تشریح شاخص‌های داوری پرداخت.

مدیر فرهنگی دانشگاه گفت: شش شاخص اصلی برای داوری اشعار در نظر گرفته شده است که شامل ساختار درست قالب‌ها، زبان شعر، زیباشناختی، عاطفه، اندیشه و نوآوری در مضمون‌سازی می‌شود. هر یک از این شاخص‌ها دارای امتیازی مشخص بوده و در نهایت، مجموع امتیازات از ۱۰۰ لحاظ خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ماهیت بین‌المللی جشنواره، اشعاری که به زبان‌های ترکی، فارسی، کردی و عربی سروده شده باشند، مورد پذیرش هستند.

دکتر اعظم انهر همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه جشنواره خبر داد و گفت: در آینده برنامه‌هایی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه این جشنواره وجود دارد، اما این برنامه‌ها به صورت محدود اجرا خواهند شد.

مسئول دبیرخانه جشنواره در خصوص تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز گفت: در حال حاضر، چندین گروه در شبکه‌های اجتماعی ایتا برای اطلاع‌رسانی و هماهنگی ایجاد شده است. همچنین، آثار دوره‌های قبل جشنواره که به صورت کتاب آماده شده‌اند، در آینده نزدیک در سایر پیام‌رسان‌های داخلی مانند روبیکا با مخاطبان جشنواره به اشتراک گذاشته خواهد شد.

دکتر اعظم انهر در پایان، از همکاری با انجمن‌های شعر و ادب، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، دانشکده ادبیات دانشگاه ارومیه، صدا و سیما و دیگر نهادها خبر داد و گفت: هفته آینده جلساتی با حضور حدود ۴۰ نفر از دست‌اندرکاران حوزه شعر و ادب برگزار خواهد شد تا در خصوص موضوع وحدت که موضوع بسیار مهمی برای این استان است، تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

خبرنگار: سامان رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =