اتحاد و همزیستی مسلمانان و مسیحیان در برابر بوکوحرام در کامرون

در منطقه "شمال دور" کامرون، مردم در یک همزیستی موفق در برابر تروریسم ایستاده‌اند به این ترتیب که مسیحیان روزهای جمعه از مساجد و خودروهای گشت زنی مسلمانان روزهای یکشنبه از کلیساها در برابر هرگونه حمله احتمالی از سوی بوکوحرام محافظت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز با افزایش حملات انتحاری بوکوحرام در کامرون، مسوولان و مردم مجبور شده‌اند از روشهای مختلف امنیتی برای جلوگیری از هرگونه حملات این گروه شبه نظامی نیجریه‌ای استفاده کنند.

میندجیاوا باکاری، فرماندار منطقه "شمال دور" کامرون در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: ما تکنیک جدیدی را اتخاذ کرده‌ایم. مسیحیان زمانیکه مسلمانان به عبادت می پردازند، از مساجد محافظت می‌کنند و مسلمانان به هنگام برگزاری مراسم مذهبی مسیحیان هرگونه حرکت مشکوک را خنثی می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون این استراتژی جدید در برخی از روستاها به کار برده می‌شود و قرار است در کل منطقه اجرا شود.

هم چنین کمیته هایی در برخی روستاهای نزدیک به مرز نیجریه در همکاری با نیروهای کامرون تاسیس شده است.

اعضای این کمیته های مراقبتی با مجهز بودن به برخی سلاح‌های سرد مانند چاقو، با گشت زنی‌های روزانه در روستاها در صورت مشاهده هر گونه حرکات مشکوک از سوی برخی افراد، آنها را متوقف کرده و تحت نظر قرار می‌دهند.

بنا بر گزارشهای ارائه شده، تاکنون این کمیته ها توانسته‌اند برخی از حملات تروریستی را خنثی بکنند. هم چنین یکی از این کمیته ها در مسجدی در شهر یائونده پایتخت کامرون تاسیس شده است.

امام این مسجد در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد: زمانیکه ما به فعالیت‌ها و حرکات یک فرد مشکوک هستیم، آن فرد را به سرعت به پلیس معرفی می‌کنیم.

در ماههای اخیر تعداد حملات انتحاری علیه مراکز عبادتی کامرون افزایش یافته است.

از سال 2013 تاکنون بیش از 1098 غیرنظامی، 67 سرباز و سه نیروی پلیس در منطقه "شمال دور" توسط بوکوحرام کشته شده‌اند.

301301

کد خبر: 574507

وب گردی

وب گردی