کاربران یک چهارم روزشان را در گوشی به سر می‌برند / اندونزیایی‌ها موبایل‌بازترین مردم جهان

جمعیت گوشی به دستان روز به روز در سرتاسر جهان افزایش پیدا می‌کند؛ به طوری که امروزه بیش از 86 درصد از مردم جهان گوشی هوشمند دارند. در این گزارش سعی داریم روند افزایش تعداد کاربران گوشی و نحوه استفاده آنها از این ابزار حیاتی را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ تلفن‌های هوشمند انقلابی در نحوه برقراری ارتباط ما ایجاد کرده‌اند و بهره‌وری ما را افزایش داده‌اند و به ما اجازه می‌دهند حتی در حال حرکت در ارتباط بمانیم. در سال 2014 تنها یک میلیارد کاربر تلفن هوشمند وجود داشت، ولی اکنون این رقم نزدیک به پنج میلیارد است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2027 به 6 میلیارد برسد.

وب‌سایت تحلیلی «بک‌لینکو» (Backlinko) در گزارش اخیر خود آخرین آمار مربوط به کاربری گوشی‌های هوشمند و عادات کاربران در سرتاسر جهان را بررسی کرده و نشان داده است که استفاده از این ابزار چگونه در طول سال‌ها تغییر کرده است.

آمار استفاده از گوشی هوشمند

کاربران سرتاسر جهان به طور میانگین روزانه سه ساعت و 50 دقیقه را با گوشی همراه در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. این در حالی است که تقریبا 4/88 میلیارد نفر در جهان گوشی هوشمند در دست دارند و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سه سال دیگر به 6 میلیارد نفر افزایش یابد. به غیر از این، کاربران گوشی‌های هوشمند به طور میانگین چهار ساعت و 22 دقیقه از روزشان را از برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های استفاده می‌کنند.

زمان استفاده از گوشی‌های هوشمند به طور کلی در میان بزرگسالان آمریکایی در سال 2019 حدود سه ساعت و یک دقیقه بود و این میزان امسال حدود یک ساعت افزایش پیدا کرده است.

زمان صرف شده در جهان

بر اساس داده‌های سه ماهه سوم سال 2023، مردم به طور متوسط هر روز سه ساعت و 50 دقیقه را به صورت آنلاین در تلفن‌های هوشمند خود سپری می‌کنند. گستره این زمان از یک ساعت و 54 دقیقه تا پنج ساعت و 20 دقیقه متغیر است. زمانی که صحبت از کاربر گوشی هوشمند در جهان می‌کنیم، منظور کاربران 16 تا 64 ساله است.

جدول زیر زمان صرف شده کاربران جهانی گوشی هوشمند در فضای مجازی را از سال 2014 نمایش می‌دهد:

کاربران یک چهارم روزشان را در گوشی به سر می‌برند / اندونزیایی‌ها موبایل‌بازترین مردم جهان

به گزارش وب‌سایت تحلیلی «اکسپلودینگ تاپیکز»، طبق داده‌های اخیر، هر فرد به طور متوسط بیش از یک روز در هفته یا 6 روز در ماه و تقریبا 70 روز در طول یک سال را صرف گوشی هوشمندش می‌کند.

شاید تعجب‌آور باشد که بدانید در طول روزهای هفته به طور میانگین استفاده از گوشی هوشمند بیشتر از آخر هفته‌هاست.

زمان صرف شده براساس کشورها

آمار نشان می‌دهد که افراد برخی کشورها اعتیاد بیشتری به گوشی‌های هوشمندشان دارند و از این رو زمان بیشتری را پای گوشی‌هایشان صرف می‌کنند. کاربران گوشی هوشمند در اندونزی بیشترین زمان را در طول روز پای گوشی‌های هوشمندشان صرف می‌کنند و تنها کشوری است که در آن 6 ساعت گزارش شده است. پس از آن تایلند با پنج ساعت و نیم و آرژانتین با پنج ساعت و 20 دقیقه قرار می‌گیرند.

زمان صرف شده کاربران آمریکایی پای گوشی‌های هوشمندشان از 4/42 ساعت در سال 2022 به 4/43 ساعت درسال 2023 رسیده است که تفاوت قابل اغماضی را نشان می‌دهد.

در جدول زیر هم فهرست 10 کشوری که بیشترین زمان را در گوشی‌های هوشمندشان صرف می‌کنند و هم میزان رشد یا کاهش این زمان از سال 2022 تا 2023 در این کشورها را مشاهده می‌کنید:

کاربران یک چهارم روزشان را در گوشی به سر می‌برند / اندونزیایی‌ها موبایل‌بازترین مردم جهان

همانطور که مشاهده می‌کنید، در میان 10 کشوری که بیشترین زمان‌شان را صرف گوشی‌های هوشمند می‌کنند، در اکثر آنها میزان زمان صرف شده با کاهش روبه‌روست و فقط کشورهای اندونزی، عربستان سعودی و کره جنوبی هستند که در آن، کاربران زمان بیشتری را نسبت به سال 2022 صرف می‌کنند.

تعداد گوشی به دستان جهان

آمار نشان می‌دهد که هم‌اکنون (سال 2024) حدود چهار میلیارد و 88 میلیون نفر گوشی هوشمند در دست دارند و این تعداد نسبت به سال گذشته با افزایش 635 میلیون نفری مواجه است.

تعداد کاربران جهانی گوشی هوشمند از سال 2020 حدود 2/15 برابر شده است و حدود 2/61 میلیارد نفر به جمعیت گوشی به دستان جهان اضافه شده‌اند.

کاربران یک چهارم روزشان را در گوشی به سر می‌برند / اندونزیایی‌ها موبایل‌بازترین مردم جهان

در جدول زیر نیز می‌توانید تعداد کاربران گوشی هوشمند را در گذر زمان از سال 2014 تا 2027 مشاهده کنید:

کاربران یک چهارم روزشان را در گوشی به سر می‌برند / اندونزیایی‌ها موبایل‌بازترین مردم جهان

زمان صرف شده در اپلیکیشن‌ها و مرورگرها

کاربران گوشی‌های هوشمند سهم بیشتری از زمان خود را به برنامه‌ها اختصاص می‌دهند تا مرورگرها. در سال 2023 کاربران جهانی گوشی هوشمند سه ساعت و 28 دقیقه از روز خود را در اپلیکیشن‌ها صرف کردند و فقط 51 دقیقه‌شان را به وب‌گردی در گوشی‌شان پرداختند.

نکات جالب

وب‌سایت تحلیلی «اکسپلودینگ تاپیکز» گزارش می‌دهد که جمعیت جهان به طور متوسط روزانه 58 بار گوشی خود را چک می‌کنند و تقریباً 52 درصد از این چک کردن‌ها را در ساعات کاری انجام می‌دهند.

چک کردن تلفن به یک عادت تبدیل شده است، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که نیمی از این چک کردن‌ها در جلسات اتفاق می‌افتد و کاربران هر سه دقیقه یک بار در جلسات گوشی‌شان را چک می‌کنند.

شهروندان ژاپنی کمتر از نیمی از میانگین زمان جهانی را صرف گوشی‌های هوشمند خود می‌کنند.

98 درصد از نسل زد یا زومرها گوشی هوشمند دارند و سه چهارم آنها ادعا می‌کنند که زمان زیادی را صرف گوشی می‌کنند. نسل زد اولین نسل اجتماعی است که از جوانی با دسترسی به اینترنت و فناوری دیجیتال قابل حمل رشد کرده‌ است، اعضای نسل زد، «بومی دیجیتال» لقب گرفته‌اند، با اینکه لزوماً سواد دیجیتالی ندارند.

حدود 91 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گوشی هوشمند دارند. در واقع، فارغ‌التحصیلان دانشگاه بیشترین پتانسیل را برای داشتن گوشی هوشمند دارند.

حدود 94/40 درصد از نسل هزاره در آمریکا گوشی هوشمند دارند. نسل هزاره به نسل پس از ایکس و قبل از نسل زد گفته می‌شود. دهه ‌شصتی‌ها اولین نسلی هستند که والدینشان از آنها کمک و آموزش می‌گیرند.

در طول پنج سال گذشته، جمعیت کاربران گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

55 درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند از قاره آسیا هستند.

سال 2020 به عنوان سال اوج مالکیت گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته می‌شود.

کشوری که امروزه بیشترین تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند را دارد، چین است.

اندروید پیشروترین سیستم عامل در سطح جهان است.

کشوری که بیشترین سرانه استفاده از گوشی‌های هوشمند را دارد، آلمان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =