جشنواره ملی شعر مهدوی اقوام ایرانی در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی شعر مهدوی اقوام در قالب چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت گفت: جشنواره ملی شعر مهدوی اقوام ایرانی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار می شود مهم ترین برنامه فرهنگی- هنری سالانه این واحد دانشگاهی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدکاظم کاوه‌پیشقدم با اشاره به این که امسال دومین دوره ای است که جشنواره شعر مهدوی اقوام ایرانی؛ به زبان فارسی و در تمام قالب های شعری در یاسوج برگزار می شود، اظهار کرد: همه اقوام ایرانی با محوریت امام زمان(عج) در گویش‌های مختلف ایرانی مانند مازنی، گیلکی، لری، کری، آذری در دو دسته آذربایجانی و قشقایی، عربی، ارمنی، ترکمن و دیگر گویش‌های رایج کشور می توانند آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه پوستر جشنواره در مراسمی رونمایی شد، افزود: سایت جشنواره فعال است و علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

کاوه‌پیشقدم با تاکید بر اینکه از طریق رسانه ها و فضای مجازی به دنبال اطلاع رسانی درباره جشنواره شعر مهدوی اقوام ایرانی؛ هستیم تا آمار شرکت کنندگان در جشنواره افزایش یابد تصریح کرد: سال گذشته و در دوره اول این جشنواره شاهد استقبال مخاطبان بودیم و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۲۰۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت و از میان آنها در آیین اختتامیه جشنواره از ۱۵ شاعر برگزیده تجلیل شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه آثار برگزیده جشنواره شعر مهدوی اقوام ایرانی در قالب کتاب آثار برگزیده منتشر خواهد شد اظهار کرد: آثار برگزیده دوره اول نیز در کتاب آثار برتر منتشر شد.

وی با بیان اینکه جشنواره در سه سطح اساتید، دانشجویان و آزاد برگزار می شود گفت: ما از ظرفیت بقیه واحدهای دانشگاهی، صداو سیما، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و... در راستای برگزاری شایسته جشنواره شعر مهدوی اقوام ایرانی کمک می گیریم.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان به ویژه کانونهای دانشجویی و بسیج دانشجویی در برگزاری جشنواره شعر مهدوی اقوام ایرانی نقش اساسی را ایفا می کنند یادآور شد: کارهای اجرایی این جشنواره به دانشجویان واگذار شده است و همه دانشجویان عضو در تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌های علمی و بسیج این واحد دانشگاهی گردهم آمده اند تا از منظر فکری و اجرایی برگزار کنندگان این رویداد فرهنگی هنری را یاری رسانند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی سایت جشنواره به آدرس https://emamat.iau.ir/fa/page/۱۱۵ ارسال کنند.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =