بازنگری تعرفه‌های پرستاری با نگاهی شفاف /  ایران‌خودرو اموال مردم را برگرداند

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران خودرو در جذب صدها هزار میلیارد تومان از اموال ملت مظلوم رفتار خلاف عرفی داشته که باید با فوریت و احتساب سود به مردم عودت داده شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان رسیدگی به موارد زیر را در دستور کار جلسه امروز خود دارند:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار
- رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران لایحه موافقتنامه خدمات هوایی دو جانبه بین دولت‌های جمهوری ایران و دولت عراق

- گزارش کمیسیون عمران درباره طرح فهرست احکام نا معتبر در حوزه حمل و نقل

موافقت مجلس با حذف قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار

در جلسه علنی امروز سه‌شنبه صحن مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار بررسی و تصویب شد.

بعد از تصویب کلیات، جزییات طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار نیز به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این طرح، از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، احکام قانونی مذکور در حوزه کار، منسوخ اعلام می‌شود.

تذکر ۲ نماینده مجلس به وزیر کشاورزی درباره زعفران‌کاران و برنج‌کاران

علی نیکزاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: از آقای نوری وزیر جهاد کشاورزی و عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی می‌خواهم که زعفران کاران، برنج کاران و سیب زمینی کاران را دریابید.

وی ادامه داد: نمی‌شود که این افراد زحمات زیادی بکشند و در انتها متضرر شوند.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائنات نیز از  مسئولان و مدیران مربوطه خواست تا فکری جدی به حال زعفران کاران، زرشک کاران و برنج کاران داشته باشند و مانع از متضرر شدن آن‌ها شوند.

گودرزوند: هنوز مطالبات فرهنگیان پرداخت نشده است

مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی امروز در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: به داد زیتون‌کاران برسید، امروزه واسطه‌کاران و دلالان به قیمت بسیار کمی دسترنج یک ساله زیتون کاران را خریداری می‌کنند و آنها را گرفتار کرده‌اند. انجمن زیتون کاران کشور و شرکت‌های تعاونی در بحث نرخ‌گذاری و تعیین قیمت زیتون، ملاحظات لازم را در نظر گیرند.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی نیروی انسانی به عنوان یک مطالبه عمومی تاکید کرد و گفت که هنوز مطالبات فرهنگیان به خصوص بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پرداخت نشده است.

محبی نجم‌آبادی: ایران خودرو اموال مردم را برگرداند

بهروز محبی نجم‌آبادی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار تسویه کامل طلب گندم‌کاران به ویژه در شرق کشور شد و گفت: کود اوره صددرصد افزایش قیمت داشته که باید این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

وی همچنین با انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات به کشاورزان و پرداخت نشدن وام‌ها کشاورزان گفت: خاموشی گسترده چاه موتورها منجر به خسارت‌های گسترده به تاسیسات و محصولات شده و طرح اجرای پنل‌های خورشیدی نیز متاسفانه با تاخیر مواجه است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در تذکر دیگری به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران خودرو در جذب صدها هزار میلیارد تومان از اموال ملت مظلوم رفتار خلاف عرفی داشته که باید با فوریت و احتساب سود به مردم عودت داده شود. از ریاست جمهور درخواست دارم از این سوء استفاده نابجا که ممکن است توسط سایر شرکت‌های خودروسازی تکرار شود، جلوگیری کرده و از حقوق مردم دفاع کند.

وی افزود: بی‌توجهی به تعویض خوردوهای فرسوده به ویژه تاکسی‌های فرسوده و بی‌عملی ایران خودرو به تعهدات مسئولیت اجتماعی و عدم شفافیت در شرکت‌های زیرمجموعه که منجر به افزایش هزینه شده، خودروسازی داخلی را به درد سری بزرگ برای عموم مردم ایران تبدیل کرده است.

محبی نجم آبادی در پایان و در تذکر دیگری بیان کرد: از ریاست جمهور که همه برای موفقیت دولت ایشان از هیچ تلاشی دریغ نداریم. درخواست دارم نسبت به اصحاب فتنه ۸۸ و اغتشاشات به توصیه‌های دلسوزان و مصلحان حقیقی ملت عنایت داشته باشد آن ها باعث خسارت‌های جبران ناپذیر در کشور شده و پیاده نظام رسانه‌ای آن‌ها تیز همچنان بر اشتباهات خود اصرار داشته‌اند و جبران مافات نکرده‌اند.

نیکزاد: دولت چهاردهم قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند

علی نیکزاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر علی بابایی نماینده ساری در مجلس درباره لزوم اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در موضوع نظارت امروز، جلسه‌ هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌ها برگزار شد و موضوع نظارت بر اجرای برنامه هفتم توسعه مطرح شد و مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: سه‌شنبه‌های نظارتی از دستاوردهای مجلس یازدهم است که ادامه این روند و تقویت بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی نیز مورد تاکید است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: صحبت‌های آقای بابایی درباره این طرح درست است چون بعد از تصویب آن، مردمی که امنیت شغلی نداشتند امید پیدا کردند لذا این موضوع پیگیری می‌شود.

وی درباره قانون متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: مجلس یازدهم مالیات بر ارزش افزوده را از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش داد که این یک درصد افزایش درآمدی حدود ۷۰ همت دارد. مردم از این افزایش مالیات مکدر شدند منتها این کار به خاطر جامعه بزرگ بازنشستگان به خصوص فرهنگیان انجام شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق برنامه هفتم توسعه امسال باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۴۰ درصد از ۹۰ درصد شاغلان انجام شود لذا انتظار می‌رود دولت چهاردهم این موضوع را جدی بگیرد.

علی بابایی کارنامی در تذکر خود بیان کرد: مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تصویب کرد اما اکنون خبرهای خوبی از مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این طرح نمی‌شنویم حال این‌که مجلس شورای اسلامی وقت گذاشته و با کار کارشناسی آن را تصویب کرده است لازم است شأن مجلس حفظ شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز باید نظارت وجود داشته باشد این پذیرفته نیست که بگویند پول و امکانات و زیرساخت نداریم. اگر گره‌ای وجود دارد لایحه بدهند نه این‌که شاهد اظهارنظرهای ضد و نقیض باشیم.

موافقت مجلس با حذف قوانین و احکام نامعتبر در حوزه حمل و نقل

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه)، کلیات و جزییات طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه حمل و نقل را به تصویب رساندند.

طبق ماده واحده این طرح، از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، احکام قانونی مذکور در حوزه حمل و نقل، منسوخ اعلام می‌شود.

تذکر ۲ نماینده شمال کشور درباره مشکل برنج‌کاران

حمیدرضا حاجی‌پور نماینده آمل در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: دو ماه از فصل برداشت برنج می‌گذرد و اکنون انبار کشاورزان و شالی‌کوبی‌ها پر از برنج است و کسی نیست که آن را بخرد.

وی ادامه داد: لازم است دولت نسبت به حل مشکل برنج‌کاران اقدام کند.

علی بابایی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که در خلأ وجود دولت سیزدهم و اکنون در دولت چهاردهم شاهد مشکلاتی همچون افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و مشکل در خرید و فروش برنج هستیم که انتظار می‌رود دولت اهتمامی برای حل این مشکلات داشته باشد و مجلس شورای اسلامی نیز از بعد نظارتی ورود کند.

صباغیان: قطعی برق کشاورزان خسارات جبران‌ناپذیری به این قشر وارد کرده است

محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس با استناد به اصل ۴۳ قانون اساسی در اخطاری خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو اظهار کرد: قطعی برق کشاورزان خسارات جبران ناپذیری را به این قشر وارد کرده است؛ بنای دولت بر این بود که وزارت نیرو برق منازل را قطع نکند اما واقعیت این است که کشاورزان سرمایه خود را از دست دادند.

وی با اشاره به خسارات وارده به پسته کاران گفت: در برخی از مناطق محصول پسته از ۴۰ تا ۸۰ درصد پوک بوده است یعنی غیر از سرما زدگی و گرمازدگی سال‌های قبل، قطعی برق سرمایه کشاورزان را نابود کرد و این در نوع خود بی سابقه بود. در زمان اوج نیاز محصولات کشاورزی به ویژه پسته به آب، قطعی برق اعمال می‌شد و همه این اقدامات باعث شده است که کشاورزان به شدت ناراضی باشند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در حوزه انتخابیه من با بیش از ۷۰۰ نفر کارگر به مدت ۳۲ روز به دلیل قطعی برق تعطیل بوده است؛ چه کسی خسارات وارده را پرداخت می‌کند؟

صباغیان گفت: نمایندگان مطمئن باشیم که تابستان سال آینده در چشم بر هم زدنی فرا می‌رسد؛ ما تا زمانی که تابستان نیاید و برق مردم قطع نشود فکری برای آنها نمی‌کنیم؛ مطمئن باشید اگر قرار باشد که در سال آینده کشاورزان با چنین مشکلاتی مواجه شوند مثل این دوره رفتار نخواهند کرد. در چشم برهم زدن ناترازی برق باعث مواجهه مردم با مشکل خواهد شد.

انتقاد نماینده بندرعباس از روش شیرین‌سازی و انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان

احمد مرادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با تشکیل دولت وفاق ملی فضای خوبی جهت تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه فراهم گردیده است. این وفاق بایستی منجر به حل مشکلات و مطالبات مردم در حوزه‌های اقتصادی شود.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: جناب آقای دکتر پزشکیان جنابعالی با چالش‌های جدی در حل معضلات کشور مواجه هستید و برای حل مشکلات بایستی از تمامی ظرفیت‌های ممکن در کشور استفاده نمایید.

نماینده مردم ابوموسی، بندرعباس، حاجی‌آباد، خمیر و قشم با بیان اینکه حمایت از کسب و کار در فضای مجازی با افزایش سرعت اینترنت و رفع فیلترینگ امکان‌پذیر خواهد بود، ادامه داد: بدبینی مردم نسبت به مسئولان، نفوذ امنیتی و اطلاعاتی، ضربه اقتصادی به کسب و کار مردم و ورود افراد با سن پایین به فضاهای غیر اخلاقی مجازی نتیجه استفاده از فیلترشکن می‌باشد. با توجه به ظهور اینترنت ماهواره‌ای و همچنین وجود تکنولوژی هوش مصنوعی، اینترنت ایران نیازمند اصلاحات اساسی مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: همچنین ناترازی در صنعت برق کشور ابر چالش است. تحمیل خاموشی در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعت، هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی قابل توجهی را به دنبال داشته است. بهبود اقتصاد، صنعت و برق، تکمیل نیروگاه‌های گازی، متنوع سازی سبد تولید برق از جمله توزیع برق‌های تجدید پذیر، توسعه نیروگاه‌های خود تامین در صنایع و هوشمندسازی شبکه‌های توزیع برق راهکارهایی هستند که در دنیا نیز تجربه شده‌اند.

مرادی تاکید کرد: لازم است رئیس جمهور محترم به قانون واردات خودروهای خارجی توجه و در اسرع وقت گره کور واردات را باز نمایند. همچنین شیرین‌سازی و انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان با این شیوه که منجر به از بین بردن مراتع و جنگل‌ها شود، منجر به بی‌توجهی به محیط زیست و حذف جاذبه‌های گردشگری و نادیده گرفتن حقوق کشاورزان می‌شود. مردم این شیوه از انتقال آب را قبول ندارند و لازم است که تجدید نظر لازم در این مورد صورت پذیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از دلایل عمده ناترازی انرژی می‌توان به هدر رفت بالای انرژی و نیز عدم رشد تولید متناسب با نیاز کشور اشاره کرد، در میدان گازی پارس جنوبی و سایر میادین نفت و گاز کشور از سایر کشورهای منطقه عقب مانده‌ایم و این رفتار می‌تواند خیانت به مردم و کشور باشد. لذا توسعه و افزایش تولید میادین نفت و گاز با تسریع در جبران عقب ماندگی پروژه‌های مهم مورد تأکید می‌باشد. بحران در صنعت کشتی‌سازی نیز جدی است و در صورت عدم توجه مرگ این صنعت نیز حتمی خواهد بود.

تعرفه‌های پرستاری باید با نگاهی شفاف بازنگری شوند

خوزستان نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازنگری در تعرفه‌های پرستاری یک ضرورت است، گفت: به نظر می‌رسد تا زمانی که با نگاهی شفاف تعرفه‌های موجود بازنگری نشوند مشکل پرستاران به صورت اساسی حل نخواهد شد.

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکلات پرستاران، اظهار کرد: پرستاران به عنوان قشری زحمتکش و تلاشگر همواره در پی احقاق حقوق خود بوده‌اند و این حقوق باید توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: وزیر بهداشت در این مدت اقداماتی در راستای استیفای حقوق پرستاران انجام داده است؛ در مواردی مطالبات پرستاران تخصیص پیدا کرده و در مواردی دیگر نیز پرداخت شده است و روند تسویه این پرداختی‌ها باید استمرار پیدا کند.

نماینده آبادان در مجلس با بیان اینکه بازنگری در تعرفه‌های پرستاری یک ضرورت است، گفت: به نظر می‌رسد تا زمانی که با نگاهی شفاف تعرفه‌های موجود بازنگری نشوند مشکل پرستاران به صورت اساسی حل نخواهد شد.

نتاج: چرا در وضعیت موجود تغییری ایجاد نمی‌شود

حسن نتاج در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوعات مختلف و مشکلات موجود در کشور تذکرات و نکاتی مطرح می‌کنند اما شاهد تغییر در وضعیت کشور نیستیم که این باعث گلایه‌های مردم شده است.

وی توضیح داد: وضعیت معیشت معلمان، عدم پرداخت حقوق بازنشستگان، وضعیت برنج‌کاران، گندم‌کاران و کشاورزان در کنار عدم پیگیری مهاجرت پرستاران و پزشکان و عدم پاسخگویی به وضعیت مربیان پیش‌دبستانی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی نمونه‌ای از مشکلات کشور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نیمه کاره ماندن طرح‌های آبرسانی و تکمیل نشدن این طرح‌ها گفت: چالش‌های حوزه خودرو، مسکن، ارز، وضعیت نان و آرد همه باعث گلایه مردم شده است و ما شرمنده مردم هستیم سوال این است که چرا به تذکرات نمایندگان توجهی نشده و تغییری در وضعیت موجود ایجاد نمی‌شود.

هشدار نماینده ایلام درباره حضور اتباع غیرقانونی در کشور

سارا فلاحی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در تذکری به وزرای کشور، امور خارجه و اطلاعات و رئیس اطلاعات سپاه گفت: به داد مردم برسید و کمک کنید تا از ورود بی‌رویه اتباع غیرقانونی خارجی جلوگیری شود. جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که به بهشت امن مهاجران تبدیل شده است در حالی که کشورهای مدعی حقوق بشر درهای خود را به روی آنها بسته‌اند.

وی افزود: هرچند تاریخ سرزمین ما تاریخ مهمان نوازی و مهاجر پذیری است اما به خدا قسم هیچکس برای ملتی که امنیت و هویت خود را به مهاجران می‌بازد هورا نمی‌کشد.

این نماینده مجلس با بیان این اعتقاد که «سازمان غیرقانونی اقامت ملی باید تعطیل شود»، به تلاش سرویس‌های خارجی برای تبدیل برخی تبعه‌های خارجی به جاسوس‌ و سکونت برخی اتباع در اماکن بالای شهر اشاره کرد و گفت: باید تمام نهادهای ما ورود کنند.

وی در مقابل با ابراز نگرانی از سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در کشورهای دیگر  تاکید کرد: ما انتظار داریم از ورود و اقامت افرادی که به عنوان اتباع وارد می‌شوند اما ناامنی ایجاد می‌کنند جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: من به عنوان نماینده مردم به واسطه اینکه سرزمینم را دوست دارم، به کسانی که امروز با پول این حجم اتباع غیر مجاز در حال زندگی لاکچری هستند، هشدار می‌دهم و امیدوارم که نهادها و وزرای مربوطه سریعاً به این مورد مهم ورود کنند و اجازه ندهند که ایران به بهشت کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند تبدیل شود.

حضور سرزده پزشکیان در مجلس

رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز و پس از نواخته شدن زنگ پایان جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس حاضر شد.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور پس از نواخته شدن زنگ پایانی جلسه صحن علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس حضور یافت و مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت.

پزشکیان در صحن مجلس: باید دست از اختلاف برداریم

مسعود پزشکیان که ظهر امروز بعد از نواخته شده زنگ پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس حاضر شد، طی سخنانی اظهار کرد: قصد سخنرانی ندارم و آمدم به مناسبت هفته وحدت در خدمت شما نمایندگان برای ایجاد وحدت باشم و اگر مشکلاتی وجود دارد، با هم همراهی کنیم. دغدغه‌ها و حرف های شما را گوش خواهیم داد و تا جایی که ممکن است آنها را عملی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اینگونه نیست که بگوییم از مجلس رای گرفتیم و هر کاری دلمان خواست انجام دهیم. ما به حرف‌هایی که به شما زدیم پایبندیم و به آن عمل می‌کنیم. حرف و نظر  و پیشنهاد شما را گوش داده و سعی می کنیم تا جایی که ممکن است به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: طبق قانون برنامه هفتم توسعه جلو می‌رویم  و هرجا نتوانستیم که آن را اجرا کنیم، به شما می گوییم این بند به این علت قابل اجرا نیست و شما راه‌حل بدهید. ان شاءالله وحدت و انسجام با هم دیگر داشته باشیم.

رییس جمهورتاکید کرد: ما صرفا شعار وفاق ندادیم، بلکه معتقدم اگر بخواهیم مشکل کشور را حل کنیم و در منطقه در مقابل تجاوز بیگانه بایستیم، وحدت هم در داخل کشور و هم با کشورهای اسلامی باید شکل بگیرد و دست از اختلاف بردایم.

وی تصریح کرد که سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و قانو ن برنامه هفتم توسعه میثاق ماست.

رئیس جمهور در پایان افزود: تلاش خواهیم تا جایی که از دست ما برمی‌آید و توان داریم، برنامه هفتم توسعه را اجرا کنیم و جایی هم که نتوانستیم اجرا کنیم، به شما می‌گوییم. هرکسی که مدعی است جلو بیاید و کمک کند و حاضریم اختیار داده تا آنچه ما بلد نیسیتم را اجرا کند.

انتقاد تند یک عضو هیات رئیسه مجلس از رئیس‌جمهور

عباس گودرزی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در تذکری به رئیس‌جمهور گفت: انقلاب اسلامی زمانی صادر شد و بیداری اسلامی را در دنیا فراگیر کرد. انقلاب اسلامی زمانی صادر شد که در مقابل کاخ سفید جوان‌ها عکس آقا را بلند می‌کنند و در قلب اروپا و آمریکا نماز جماعت می‌خوانند. انقلاب اسلامی زمانی صادر شد که جوان‌های جبهه مقاومت که با سنگ علیه اسرائیل ایستادگی می‌کردند، امروز موشک هایپرسونیک به قلب دشمن پرتاب می‌کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی را شهدای مدافع حرم و شهید حججی، حاج قاسم سلیمانی صادر کردند. اگر می‌خواهید صدور انقلاب اسلامی را ببینید سری به پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا بزنید.

گودرزی خطاب به رییس‌جمهور گفت: آقای پزشکیان در اظهارات خود رعایت فرمایید؛ شما رئیس جمهور اسلامی ایران باعظمت و مقتدر هستید. انقلاب اسلامی به اسلام عزت داد. خواهشمندم در اظهارات به‌گونه‌ای صحبت نشود که دشمنان قسم خورده این مرز و بوم امیدوار بشوند.

وی در تذکر دیگر خطاب به رئیس‌جمهور بیان کرد: امروز بحث از بی‌حجابی فراتر رفته و به سمت برهنگی رفته است. ما نباید حجاب را قربانی بازی‌های سیاسی کنیم. حجاب یک اصل لایتغیر دینی است. برادر عزیز کجا نیروی انتظامی گوشه به گوشه یقه این و آن را گرفته که آن خبرنگار گستاخانه این حرف را می‌زند و شما در جواب می‌گویید تذکر می‌دهید؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1243105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =