استعفای رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هرتزی هالوی در نشستهای محرمانه کابینه اعلام کرده که به محض دستیابی به توافق تبادل اسرا، از پست خود کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که رئیس ستاد ارتش این رژیم در نشست‌ها پشت درهای بسته اعلام کرده که به محض دستیابی به توافق تبادل اسرا و توقف جنگ، از پست خود استعفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

سردار فدوی: ‌تنبیه اسرائیل شدیدتر از قبل خواهد بود

وی پیشتر نیز اعلام کرده بود که مسؤولیت شکست اطلاعاتی و امنیتی حمله هفتم اکتبر و عملیات طوفان الاقصی را برعهده می‌گیرد.

این در حالی است که مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا که در این دور بدون حضور حماس در دوحه آغاز شده، در هفته جاری در قاهره ادامه خواهد یافت. مذاکراتی که نیروهای مقاومت آن را «فریبکارانه» می‌دانند و می‌گویند که نتانیاهو صرفا به دنبال خریدن زمان برای تداوم جنایاتش در نوار غزه است. به همین دلیل نیز هربار یا تیم‌های مذاکراتی‌اش را تغییر می‌دهد یا شروط جدیدی تحمیل می‌کند تا مذاکرات از نو آغاز شود.

پیشتر نیز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) آهارون هالیوا اعلام کرده بود که پس از پایان جنگ کلیه افسران مسؤول فاجعه هفتم اکتبر از جمله هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش برکنار خواهند شد به همین دلیل نیز از پیش وکلای خود را برای تحقیقات جنگ آماده کرده‌اند.

این شبکه تلویزیونی پیش‌بینی کرد که علاوه بر هالوی، فرمانده واحد ۸۲۰۰ یوسی شارئیل، فرمانده لشکر غزه آوی روزنفلد، فرمانده فرماندهی جنوب یارون فینکلمن، رئیس بخش عملیات عودد باسیوک، رئیس بخش راهبردی ارتش ژنرال الیعازر تولدانو و ...نیز از پس از پایان جنگ از پستهایشان کناره‌گیری کنند.

کد خبر: 1240563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =