رژیم صهیونیستی خط قرمزی برای خود قائل نیست / دسترسی اسرائیل به پیجرهای ساخت اروپا

سوابق تاریخی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی برای دستیابی به اهداف جنگی خود از هر ابزاری استفاده می‌کند و این بار بر اساس گزارش‌ برخی رسانه با توجه به دسترسی رژیم به پیجرهای ساخت اروپا مرتکب جنایت تروریستی اخیر در لبنان شده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایسکانیوز، بلافاصله پس از منفجر شدن پیجرها در لبنان و سوریه که در آن عده زیادی زخمی و چند نفر شهید شده‌اند، تمامی سوءظن‌ها به سمت اسرائیل سرازیر شده است. شرکت سازنده این دستگاه‌ها نیز در بیانیه خود اعلام کرده این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های اروپایی ساخته شده‌ و مسئولیتی در این باره بر عهده نگرفت.

در عین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسرائیل به این دستگاه‌های ساخت اروپا دسترسی داشته و امکان دستکاری آنها وجود دارد. سوابق رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که برای دستیابی به اهداف خود از هر ابزاری استفاده می‌کند. اسکای نیوز به بخشی از ترورهایی که در طول سال‌ها توسط اسرائیل با استفاده از این روش صورت گرفته اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی جبران شکست‌های اخیر از حزب الله بود / هشدار اروپا و آمریکا به اسرائیل در خصوص حمله زمینی به لبنان

بشار ابو شریف -سخنگوی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین- سال 1972 در بیروت زمانی مجروح شد که بسته‌ای حاوی کتابی را که در آن یک بمب کار گذاشته شده بود باز کرد که منفجر شد. محمود همشری -یکی از نمایندگان سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)- نیز در همان سال در پاریس بر اثر قرار دادن بمب زیر تلفن و انفجار از راه دور کشته شد.

سمیح ملابی -یک فعال جنبش فتح- سال 2000 بر اثر انفجار یک تلفن همراه بمب گذاری شده در کنار سرش کشته شد. در سال 2007 نیز شواهدی از یک ویروس کامپیوتری قدرتمند مطرح شد که توسط اطلاعات آمریکا و اسرائیل طراحی شده و بخشی از برنامه هسته‌ای ایران را از کار انداخت. در سال 2020 محسن فخزی زاده یک دانشمند هسته‌ای ایرانی با یک جنگ افزار کنترل از راه دور که روی خودرو نصب شده بود، ترور شد.

علاوه بر اینها می‌توان به کشته شدن اسماعیل هنیه نیز اشاره کرد. گفته می‌شود اسرائیل با فناوری پیشرفته بکار رفته شده در موبایل چنین تروری را در سال جاری در تهران صورت داد. این سوابق باعث شد تا فرضیه مرتبط دانستن انفجار پیجرها نیز توسط اسرائیل قوی‌تر شود.

هر چند که در حالی که این حمله گسترده و هماهنگ به اسرائیل نسبت داده شده، هیچ اظهارنظری از سوی مقامات اسرائیلی منتشر نشده است. در عین‌حال رسانه‌های اسرائیلی به نقل از اسکای نیوز عربی اعلام کرده‌اند سازمان جاسوسی موساد دستگاه‌های ارتباطی حزب‌الله را قبل از اینکه به این گروه تحویل داده‌شود در دست گرفته است و یک ماده بسیار انفجاری روی باتری‌های این دستگاه‌ها قرار داده است که در اثر گرما منفجر می‌شدند.

در عین حال سه مقام آمریکایی نیز به اکسیوس گفتند که اسرائیل طرحی را برای منفجر کردن پیجرهایی که اعضای حزب‌الله حمل می‌کردند، در میان ترس از افشای توطئه توسط گروه مورد حمایت ایران فعال کرد .یک مقام آمریکایی هنگام توضیح دلیل اسرائیل برای انجام حمله دیروز به این رسانه گفت: «این یک لحظه حساس در مورد تصمیم گیری در استفاده کردن یا نکردن از این روش بود.

این مقام سابق اسرائیلی به آکسیوس می‌گوید که اسرائیل قصد داشت از پیجرهای منفجر شده به‌عنوان یک ضربه آغازین در جنگی همه جانبه با حزب الله استفاده کند، اما در روزهای اخیر نگران شده بود که دستگاه‌های بمب گذاری شده کشف شوند. به گزارش آکسیوس، یوآف گالانت -وزیر دفاع آمریکا- چند دقیقه قبل از حمله به ایالات متحده اطلاع داد که حمله‌ای در شرف وقوع است، اما جزئیاتی ارائه نکرد.

این افنجار که در ابعاد گسترده‌ و به طور همزمان در لبنان و سوریه انجام گرفته است بار دیگر نشان داده درحالی مردم اسرائیل همگی خواستار توقف جنگ هستند اما مقامات این کشور بی‌توجه به این خواسته همچنان حملاتی را برنامه ریزی می‌کند که انزجار جهانی از اقدامات اسرائیل را بر انگیخته است.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1243331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =