اژدهای سرخ وارد گود چت‌بات‌ها می‌شود

رقابت بر سر ساخت روبات‌ چت‌جی‌پی‌تی به چین هم سرایت کرده؛ به طوری که سهام شرکت‌های مرتبط با هوش مصنوعی تقویت شده و باعث شده که شرکت‌های محلی پروژه‌های رقیب چت‌جی‌پی‌تی را یکی پس از دیگری در بازه چهار روزه لو دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ خبرها حاکی از آن است که غول‌های فناوری چینی مانند بایدو و علی‌بابا همانند مایکروسافت و گوگل سال‌هاست که روی پروژه‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند و سعی دارند که روبات چت طراحی کنند. با این تفاوت که روبات‌چت‌های چین بیشتر بر تعاملات اجتماعی تمرکز دارند، ولی چت‌جی‌پی‌تی از حجم وسیعی از داده‌ها استفاده می‌کند تا یاد بگیرد چگونه به درخواست کاربران به شیوه‌ای شبیه به انسان پاسخ دهد و در کارهای حرفه‌ای‌تری مانند برنامه‌نویسی و مقاله‌نویسی بهتر عمل کند.

بیل گیتس: ChatGPT به اندازه اختراع اینترنت اهمیت دارد

در ادامه به فهرستی از شرکت‌های فناوری چینی را که در مورد فناوری هوش مصنوعی کار می‌کنند و به زودی فناوری‌ای شبیه به چت‌جی‌پی‌تی را معرفی خواهند کرد، می‌پردازیم:

(حتما به تاریخ اعلامیه این شرکت‌ها توجه کنید).

بایدو  

شرکت بزرگ بایدو در هفتم فوریه اعلام کرد که تست داخلی پروژه‌ای به سبک چت‌پی‌جی‌تی به نام «ارنی بات» را در ماه مارس تکمیل خواهد کرد.

علی بابا   

گروه علی بابا در هشتم فوریه گفت که در حال توسعه ابزاری به سبک چت‌پی‌جی‌تی است که در حال آزمایش داخلی آن است. این غول تجارت الکترونیک اعلام کرد که مدل‌های «زبان بزرگ» و «هوش مصنوعی مولد» را از سال ۲۰۱۷ یعنی از زمانی شروع کرده که موسسه تحقیقاتی Damo Academy را تاسیس کرده است.

گفتنی است که پیشرفت اخیر در هوش مصنوعی با پردازش زبان رقم خورده است که شرکت‌ها را قادر می‌سازد سیستم‌های هوشمندتری را با درک غنی‌تری از زبان بسازند. مدل‌های زبان بزرگ، هوش مصنوعی با پردازش زبان است که از پیش آموزش دیده و قابلیت گسترده‌ای در تولید محتوا دارد. در واقع، مدل‌های زبان بزرگ، برنامه‌های کامپیوتری هستند که امکانات جدیدی را برای درک و تولید متن در سیستم‌های نرم‌افزاری باز می‌کنند.

کانلون تک

شرکت سازنده بازی‌های موبایلی کانلون تک در تاریخ هشتم فوریه اعلام کرد که در حال ساخت نسخه چینی چت‌جی‌پی‌تی است که به شکل منبع‌باز منتشر خواهد شد. این شرکت همچنین گفت که چت‌جی‌پی‌تی را در مرورگر وب نروژی خود یعنی «اپرا» تعبیه خواهد کرد.

NETEASE

یک منبع آشنا با NETEASE در هشتم فوریه اعلام کرد که این شرکت بازی‌سازی در حال کار روی فناوری مدل‌های زبان بزرگ برای خدمت‌رسانی به کسب‌وکارهای آموزشی است.

شرکت فناوری امنیتی ۳۶۰

شرکت فناوری امنیتی ۳۶۰ در هشتم فوریه گفت که به فناوری مدل زبان دست یافته است، اما نمی‌تواند زمان دقیق عرضه آن را اعلام کند.

تنسنت

تنسنت در نهم فوریه اعلام کرد که در حال انجام تحقیقاتی در زمینه ابزاری مشابه چت‌جی‌پی‌تی است و سرمایه‌گذاری کلانی را در پژوهش‌های هوش مصنوعی خود شامل الگوریتم‌های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی انجام داده است.

کوآیشو

کوآیشو که یک شرکت سازنده اپلیکیشن ویدئوی کوتاه است در نهم فوریه گزارش داد که در حال انجام تحقیقاتی در زمینه مدل‌های زبان بزرگ است که از آنها برای بهبود محصولاتش مانند خدمات مشتریان هوش مصنوعی بهره خواهد برد.

JD.COM

شرکت تجارت الکترونیک JD.COM در دهم فوریه اعلام کرد که قصد دارد محصولی مشابه چت‌جی‌پی‌تی عرضه کند که ChatJD نام دارد و هدف آن خدمت به سایر مشاغل است.

کد خبر: 1171230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =